پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
سال گذشته مقاله‌ای با عنوان "کرونا ویروس خفاش در چین" توسط ۴ دانشمند چینی به رشته تحریر درآمده است؛ در این مقاله ذکر شده که ویروسی جدید در چین در حال پیدایش است که انتقال دهنده آن ویروس خفاش است.

شعار سال:سال گذشته مقاله‌ای با عنوان "کرونا ویروس خفاش در چین" توسط ۴ دانشمند چینی به رشته تحریر درآمده است؛ در این مقاله ذکر شده که ویروسی جدید در چین در حال پیدایش است که انتقال دهنده آن ویروس خفاش است.

یک ابهام جدید؛ چینی‌ها یک سال پیش از شیوع ویروس کرونا مطلع بودند؟۲ مارس سال گذشته (۲۰۱۹) مقاله‌ای با عنوان "کرونا ویروس خفاش در چین" توسط ۴ دانشمند چینی به رشته تحریر درآمده است؛ در این مقاله ذکر شده که ویروسی جدید در چین در حال پیدایش است که انتقال دهنده آن ویروس خفاش است.

آنها با مطالعه بر روی سوابق بیماری کرونا در جهان در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ دریافتند که ویروس کرونا جدید به زودی در کشور چین شایع شده و به جهان منتقل می شود.

آنها در این مقاله سعی کردند تا اثرات، نحوه شیوع و گستردگی این بیماری را توضیح بدهند.

چکیده مقاله مربوط به شرح زیر است:

«طی دو دهه گذشته، سه مدل ویروس کرونا با مقیاس بزرگ در جهان شایع شده است؛ سندروم شدید حاد تنفسی (SARS)، سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندروم اسهال حاد خوکی (SADS) سه بیماری مهلک در جهان بودند که شیوع پیدا کرده بودند. SARS و MERS به ترتیب در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ ظهور کردند و با همه‌گیری باعث کشته شد هزاران انسان در جهان شدند؛ اکنون دو نفر در کشور چین به بیماری تنفسی شدیدی مانند دو بیماری مذکور مبتلا شده‌اند که مبداء آن خفاش است؛ این نشان دهنده شیوع بیماری جدیدی در کشور چین است؛ بنابراین، بررسی کورونا ویروس‌های خفاش به یک موضوع فوری برای تشخیص علائم اولیه تبدیل می‌شود که به نوبه خود تأثیر چنین شیوع هایی آینده چین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هدف از این بررسی، جمع بندی دانش فعلی درباره این ویروس جدید، میزبانان آن، توزیع جغرافیایی و در نهایت پیش بینی پتانسیل انتقال‌گونه‌ی آن است.»

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:22اسفند1398،کد خبر:535690،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین