پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۶۵۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
چند روز پیش وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی کشور اعلام کرد: «با آموزش مجازی و تلویزیونی عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان را به‌دلیل تعطیلی بیماری کرونا جبران می‌کنیم تا در تقویم آموزشی تغییری ایجاد نشود.» محسن حاجی میرزایی همچنین تأکید کرد: «در خردادماه باید سال تحصیلی تمام شود.

شعار سال: این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که دانش‌آموزان دو هفته‌ای است از طریق مدرسه تلویزیونی درس و مشقشان را پیگیری می‌کنند تجربه‌ای که بسیاری از خانواده‌ها به خاطر سلامت دانش‌آموزان‌شان از آن استقبال کرده‌اند اما گروهی ازخانواده‌ها هم گفته‌اند که این آموزش‌ها کافی نیست و بعد از بحران کرونا و بازگشایی مدارس ، معلمان باید برای عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان‌شان کلاس جبرانی برگزار کنند. البته از همان روزهای اول تعطیلی اجباری مدارس برخی از کارشناسان آموزشی و معلمان هم اعلام کردند که این آموزش‌ها برای دانش‌آموزان مفید است اما کافی نیست و مسئولان آموزشی باید به فکر تغییر تقویم آموزشی باشند آنها از مسئولان آموزشی خواستند تا چند هفته‌ای رابه تقویم آموزشی برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان اضافه کنند همچنین امتحانات دانش‌آموزان هم در تیرماه برگزار شود. موضوعی که حالا با درخواست رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مواجه شده است.» محمدمهدی زاهدی گفت: با بازگشایی مجلس نشست‌هایی با وزیر آموزش و پرورش و علوم خواهیم گذاشت و موارد را در شورای عالی آموزش کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح می‌کنیم. باز بودن مدارس در تابستان سال آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌شود و قطعاً اگر به این نتیجه برسیم که برای جبران تحصیلی دانش‌آموزان نیاز است مدارس باز باشد، پیگیری خواهیم کرد.

مدل‌های دیگری برای آموزش دانش‌آموزان طراحی کرده‌ایم
این گفته‌های رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی البته مورد تأیید مسئولان آموزش و پرورش هم هست. دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی کشور گفت: هنوز برای تغییر تقویم آموزشی تصمیمی نگرفته ایم اما برنامه‌های مختلفی را برای آموزش دانش‌آموزان طراحی کردیم و تغییر تقویم آموزشی هم آخرین اقدام ما خواهد بود.
 مهدی نوید ادهم تأکید کرد: راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی و آموزش در فضای مجازی کارهایی بود که از سوی مسئولان آموزش و پرورش انجام شد. البته این را هم می‌دانیم که این آموزش‌ها ممکن است کافی نباشد بنابراین مدل‌های مختلف دیگری هم برای یادگیری دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم. او افزود: در روزهای آینده درباره مدل‌های دیگر آموزش تصمیم‌گیری می‌کنیم و البته گزینه تغییر تقویم آموزشی آخرین احتمال ما خواهد بود و هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم.
نوید ادهم درباره تغییر زمان کنکور هم گفت: درباره تغییر زمان کنکور کمیته کنکور و وزارت علوم باید تصمیم‌گیری کند و فکر می‌کنم در این باره سال ٩٩ تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

با موافقت شورای عالی آموزش و پرورش امتحانات به تیرماه موکول می‌شود
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز گفت : موضوع تغییر تقویم آموزشی در جلسات وزارت آموزش و پرورش هم مطرح شده است ما باید در این باره با معاونان وزیر جلسه‌ای برگزار کنیم و در نهایت موضوع را از طریق شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کنیم برخی‌ها بر این باورند که بعد از بحران کرونا و با بازگشایی مدارس ما باید چند هفته‌ای کلاس درس جبرانی برای دانش‌آموزان داشته باشیم هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی مدارس باز می‌شود تا برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم با این حال اگر مدارس فروردین ماه ٩٩ باز شود اردیبهشت و خرداد ماه را برای جبران عقب ماندگی درسی در نظر می‌گیریم. ما باید بدانیم که چه زمانی از وضعیت بحرانی عبور خواهیم کرد و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.
علیرضا کمره‌ای افزود: درباره کلاس‌های جبرانی پیش‌بینی‌هایی را انجام داده‌ایم و البته تغییر تقویم آموزشی آخرین راهکار ما خواهد بود. چرا که تاکنون در مدارس حدود ۷۰درصد محتوای آموزشی درس داده شده است و فقط ۳۰درصد باقی مانده است.
او با اشاره به اینکه زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست اظهار کرد: آموزش‌های تلویزیونی ما تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی شده است. خانواده‌ها نگران آموزش و عقب ماندگی تحصیلی فرزندانشان نباشند اگر در شورای عالی آموزش و پرورش به این نتیجه برسیم که دانش‌آموزان نیاز به کلاس درس دارند با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم امتحانات را به تیر ماه موکول می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 24 اسفند 98، شماره: 538625

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
با این وضعیت مدرسه ها و دانشگاه ها امسال باید تابستون هم باز باشن که کلی داستان آلودگی هوا رو تشدید میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین