پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۶۹۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تا ۳۰ فروردین ماه تکلیف پایان یا ادامه سال تحصیلی مشخص خواهد شد، گفت:از نظر ما شرایط برای بازگشایی مدارس فراهم نیست.
شعار سال: حمایت میرزاده درباره جلسه با وزیر آموزش و پرورش با موضوع چگونگی آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: در این جلسه درباره تمام دغدغه‌هایی که از جانب خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان مطرح شده بود تبادل نظر شد.

وی افزود: در این جلسه درباره شرایط بازگشایی مدارس صحبت شد و اعلام کردیم از نظر ما شرایط برای بازگشایی مدارس فراهم نیست اما در هر حال باید پایان سال تحصیلی مشخص و تعیین تکلیف شود به طوری که هیچ خللی به بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی آینده وارد نشود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مدارس تا 30 فروردین تعطیل است, گفت: تا این تاریخ باید به طور دقیق وضعیت پایان سال تحصیلی مشخص شود تا مردم بدانند سال تحصیلی دقیقا چه تاریخی سال تحصیلی جاری به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش باید از این به بعد آموزش غیر حضوری و مجازی را به رسمیت بشناسد.

امتحانات دانش آموزان میتواند مجازی برگزار شود

میرزاده گفت: در بحث آموزش مجازی باید به مدارس تفویض اختیار کرد و تمرکززدایی را داشته باشیم، نظام آموزشی هم باید انعطاف پذیر باشد از سوی دیگر معلمان تا به امروز زحمات زیادی را برای آموزش مجازی دانش آموزان کشیده‌اند اما نباید تمام هزینه‌های اینترنت از سوی آنها پرداخت شود بلکه باید طی همراهی با وزارت ارتباطات، اینترنت لازم در اختیار آنها قرار بگیرد و به برای تبلت دانش آموزان مناطق محروم و اینترنت آنها نیز چاره اندیشی کرد.


امتیازات و مزایای رتبه‌بندی حفظ می‌شود

میرزاده ادامه داد: نظرات مختلفی برای بازگشایی مدارس مطرح شد که باید ارتباط مستقیم با وزارت بهداشت برای حفظ سلامت دانش آموزان داشته باشند همچنین آزمون پایان سال دانش آموزان می‌تواند به صورت مجازی برگزار شود اما امتحانات نهایی حضوری است البته تعداد دانش‌آموزان پایه دوازدهم زیاد نیست و تاریخ دقیق امتحانات نهایی باید مشخص شود تا در بحث برگزاری کنکور نیز مشکلاتی پیش نیاید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه مشکلات فرهنگیان از جمله اینکه چرا 50 درصد امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری شامل آنها نشد و رتبه بندی حذف شد و تعیین تکلیف معلمان حق التدریس نیز بررسی شد، گفت: آموزش وپرورش اعلام کرد که تلاش می‌شود به نوعی رتبه‌بندی جبران و مشکل آن حل شود یعنی از جایگاه‌های قانونی مختلف به هر شکلی آن را اجرا کنند تا امتیازات و مزایای رتبه بندی از بین نرود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1399 ، شماره خبر: 2238058 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین