پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۷۱۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
سمیرا خزایی گفت:علل عدم تمایل دانشجویان به عضویت در این حوزه اظهار کرد: این موضوع می‌تواند دلایل گوناگون داشته باشد و حتی در سایر دانشگاه‌ها هم متفاوت باشد اما مسئله‌ای که در دانشگاه تربیت‌مدرس دیده می‌شود این است که با تعدادی از برنامه‌های این انجمن مخالفت و در نهایت سبب دلسردی دانشجویان می‌شوند.

شعار سال:سمیرا خزایی دبیر انجمن‌علمی حقوق‌جزا و جرم‌شناسی دانشگاه تربیت‌مدرس درباره روند فعالیت این انجمن اظهار کرد: برنامه‌هایی که توسط این انجمن برگزار شده به صورت کلی است که شامل همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌ها می‌شود.

وی افزود: البته در بعضی از موارد نشست‌هایی که برگزار می‌شوند ماهیت بین‌المللی دارند که از سایر کشورهای دیگر شرکت می‌کنند. به طور مثال انجمن‌علمی حقوق، سالانه نشستی را برگزار می‌کند که بین‌المللی است و استادان دانشگاهی از سایر کشورها مانند بلژیک و استرالیا در این نشست حضور پیدا می‌کنند که تاکنون دوبار برگزار شده و در آبان ماه سال آینده هم برگزار خواهد شد. همچنین تعدادی نشست درون دانشگاهی هم توسط دانشگاه تربیت مدرس در سایر دانشگاه‌ها مانند دانشگاه فردوسی مشهد، مازندران و اهواز با کمک و سخنرانی دانشجویان مقاطع ارشد، دکتری و استادان برگزار می‌شود که شامل بخش‌هایی مرتبط با زنان، زندان‌ها و سایر موارد است.

دبیر انجمن‌علمی حقوق دانشگاه تربیت‌مدرس درباره اهدافی که توسط این حوزه مورد توجه است، تشریح کرد: وارد کردن یافته‌های جرم‌شناسی به مباحث حقوقی از مهم‌ترین اهدافی است که توسط این انجمن مورد پیگیری قرار دارد؛ در واقع این انجمن به دنبال آن است تا راه‌های حل اختلافات را از صورت دادگستری خارج کند. این برنامه می‌تواند جنبه آموزشی داشته باشد به طور مثال مخاطبان اینگونه برنامه‌ها می‌توانند قضات و وکلای دادگستری باشند که با آشنا شدن با این سیستم، آن را وارد سیستم عدالت کیفری کنند.

خزایی با اشاره به تأثیر بسیار فعالیت انجمن‌ها بر سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: زمانی که انجمن‌ها و اعضای آنها، دانشجویان و دانشگاه‌ها فعال و با یکدیگر همکاری کنند قطعا بر سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه‌ها تأثیر می‌گذارند اما فعالیت صرفا انجمن‌ها در این زمینه نمی‌تواند مؤثر باشد زیرا با محدودیت‌هایی روبه رو هستند.

وی با تأکید بر کمک فضای مجازی بر تبلیغات و شناخته شدن انجمن‌ها تصریح کرد: در حال حاضر فضای مجازی کمک بسیاری در تبلیغات و شناخته شدن انجمن‌های‌علمی از طریق ایجاد کانال‌ها، گروه‌ها و اطلاع‌رسانی می‌کند؛ علاوه‌بر فضای مجازی همکاری دانشجویان در روند اجرای برنامه‌ها می‌توانند سبب آشنایی آنها با اقدامات انجمن‌ها شود.

دبیر انجمن‌علمی حقوق دانشگاه تربیت مدرس درباره علل عدم تمایل دانشجویان به عضویت در این حوزه اظهار کرد: این موضوع می‌تواند دلایل گوناگون داشته باشد و حتی در سایر دانشگاه‌ها هم متفاوت باشد اما مسئله‌ای که در دانشگاه تربیت‌مدرس دیده می‌شود این است که با تعدادی از برنامه‌های این انجمن مخالفت و در نهایت سبب دلسردی دانشجویان می‌شوند.

خزایی گفت: نادیده گرفتن انجمن‌های‌علمی سبب رسمی شدن فضای دانشگاه و یک طرفه شدن روابط استادان با آن می‌شود، البته با ورود دانشجویان به این حوزه این ارتباط دوطرفه می‌شود.

شعار سال، با اندکی تخلیص واضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران ایسکانیوز، تاریخ 30فروردین 1399، کدخبر:1063801،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
باید اجازه داد از فضای شاد بهره ببره دانشجو زیر نطر دانشگاه باشه اتفاقی نمیفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین