پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۷۱۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
مقامات نیویورک یک بانک کره جنوبی را با ادعای اتهام به پولشویی برای ایران ۳۵ میلیون دلار جریمه کرده‌اند. طبق اسناد ادعایی، شخصی به نام "کنث زونگ" در سال ۲۰۱۱ با استفاده از حساب‌هایش در این بانک به نیابت از ایران به تبادلات مالی به مبلغ یک میلیارد دلار پرداخته است.

شعارسال:مقامات نیویورک یک بانک‌ کره‌ جنوبی را با ادعای اتهام به پولشویی برای ایران ۳۵ میلیون دلار جریمه کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، مطابق اسنادی که به رصد وال استریت ژورنال رسیده این روزنامه مدعی شده است اداره خدمات مالی نیویورک، بانک صنعتی کره را به علت قصور خود در سال ۲۰۱۰ به منظور راه‌اندازی و حفظ یک سیستم قابل قبول برای نظارت بر تراکنشات مالی به پرداخت مبلغ ۳۵ میلیون دلار مجبور کرده است.

طبق این اسناد ادعایی، شخصی به نام "کنث زونگ" در سال ۲۰۱۱ با استفاده از حساب‌هایش در این بانک به نیابت از ایران به تبادلات مالی به مبلغ یک میلیارد دلار پرداخته است.

بر اساس این ادعا، کنث زونگ‌ موفق شده این بانک را متقاعد کند که وی بابت فروش مصالح ساختمانی به ایران پول نقد بدهکار است.

مقام‌های نیویورک مدعی‌اند که بانک صنعتی کره علی‌رغم هشدارها از استقرار سیستم نظارتی مناسب برای جلوگیری از پولشویی خودداری کرده‌ است.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت   1399،کدخبر:99020100779 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین