پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۷۳۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
یک مشاور اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرد که اقتصاد کشورش با یک شوک تاریخی روبرو است و به احتمال زیاد نیز نرخ بیکاری را به شددیترین بحران اقتصادی قرن گذشته میلادی خواهد رساند.

شعار سال: یک مشاور اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرد که اقتصاد کشورش با یک شوک تاریخی روبرو است و به احتمال زیاد نیز نرخ بیکاری را به شددیترین بحران اقتصادی قرن گذشته میلادی خواهد رساند.

 به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، «کوین هاست»، مشاور اقتصادی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای بی سی» ضمن تاکید بر این که تعطیلی اقتصاد این کشور به دلیل شیوع نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) یک شوک دارای ابعاد تاریخی به شمار می آید، اعلام کرد که این مسئله به احتمال زیاد نرخ بیکاری در سطح ملی را به ۱۶ درصد یا بیشتر از آن خواهد رساند و مشوق های مالی بیشتری را برای اطمینان از یک بهبودی قوی ایجاب خواهد کرد.

هاست در این باره اظهار داشت: در واقع این یک وضعیت خطرناک است؛ بر این باورم که این بزرگ ترین شوک منفی است که اقتصاد ما تاکنون شاهد آن بوده؛ شاهد نرخ بیکاری نزدیک به نرخ های ثبت شده در دوره رکود بزرگ (عمیق ترین، طولانی ترین و گسترده ترین بحران اقتصادی جهان و به ویژه آمریکا در قرن بیستم میلادی که در دهه ۳۰ آن اتفاق افتاد) خواهیم بود.

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با خبرنگاران در کاخ سفید همچنین تصریح کرد: بر این باورم که نرخ بیکاری در گزارش بعدی مشاغل (که قرار است هشتم مه آینده صادر شود و شامل داده های آوریل جاری باشد) به سطح شاید نزدیک ۱۶ درصد جهش پیدا خواهد کرد.

هاست ضمن تاکید بر این که تغییر در تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی یک عدد منفی بزرگ خواهد بود، افزود: بر این باورم که دو ماه آینده وحشتناک به نظر خواهند رسید؛ اعدادی بدتر از هر چیزی که پیشتر (در داده های اقتصاد آمریکا) دیدیم را خواهید دید.

مشاور اقتصادی در این باره تاکید کرد: به وضع سیاست های واقعا بزرگ و حساب شده نیاز خواهیم داشت تا خوش بینی بار دیگر به مردم بازگردد؛ امیدواریم که با رئیس جمهوری در این باره صحبت کنیم تا طرح پنج یا شش ایده نخست که تمایل داریم آنها را با کنگره مورد بحث و بررسی قرار دهیم، آغاز شود.

لازم به ذکر است که آمریکا در هر دو زمینه شمار افراد مبتلا به نسل جدید ویروس کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن، با اختلاف زیادی نسبت به سایر کشورها، در جایگاه نخست جهان قرار دارد جایی که تاکنون بیش از ۹۸۰ هزار نفر در این کشور به ویروس مذکور مبتلا شدند و بیش از ۵۵ هزار تن از آنها نیز جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که تدابیر اتخاذ شده در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در آمریکا، به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرده جایی که به تعطیلی برخی شرکت ها، افزایش نرخ بیکاری، زیان خرده فروشی و ساخت و ساز منجر شده و در نتیجه آن نیز، از اواسط ماه گذشته میلادی تاکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند آمریکایی درخواست دریافت کمک مالی بیکاری ارائه دادند که این یک رکورد جدید به شمار می آید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا،تاریخ انتشار:8اردیبهشت1399،کد خبر:931929،fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین