پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از 56 ناوگان ریلی جدید تولید داخل خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید توسعه ریلی از سوی رئیس جمهور در سال جهش تولید تلاش می‌کنیم تا حتما از گسترش و توسعه خطوط ریلی بهره‌مند شویم و آمار و ارقام نشان می‌دهد که می‌توانیم سرمایه‌گذاری بیشتری برای ترانزیت بار در خطوط ریلی داشته‌باشیم.
شعارسال:وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مهم‌ترین خط ریلی که ترافیک سنگینی هم دارد، بافق و تربت حیدریه است، گفت: امیدوارم بتوانیم در خصوص راه اندازی خط دوم این پروژه به توافق برسیم و آن را فعال کنیم.
 
«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از 56 ناوگان ریلی جدید تولید داخل خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید توسعه ریلی از سوی رئیس جمهور  در سال جهش تولید تلاش می‌کنیم تا حتما از گسترش و توسعه خطوط ریلی بهره‌مند شویم و آمار و ارقام نشان می‌دهد که می‌توانیم سرمایه‌گذاری بیشتری برای ترانزیت بار در خطوط ریلی داشته‌باشیم.
 
اسلامی تاکید کرد: تا قبل از پایان دولت، 1200 کیلومتر به راه آهن کشور اضافه می‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امیدواریم خطوط راه آهن بافق به اصفهان و کرج به قزوین با تامین منابع در مدار قرار گیرد، همچنین مهم‌ترین خط ریلی ما که ترافیک سنگنی دارد بافق و تربیت حیدریه است که امیدورایم بتوانیم در مورد خط دوم این پروژه به توافق برسیم و آن را راه اندازی کنیم.
 
با اشاره به اینکه باید راه آهن و سیستم ریلی کشور را بهینه‌تر کنیم اظهار کرد: بهینه‌تر شدن یعنی در پایانه‌های تخلیه و بارگیری سیستم‌های مکانیزه گسترده‌تری را ایجاد کنیم تا خواب واگن‌ها کمتر باشد.
 
اسلامی تاکید کرد: باید بازسازی‌ها و نوسازی‌ها سریعتر انجام شود که هم ضریب ایمنی افزایش یابد، هم مصرف انرژی کاهش یابد و هم اعتماد به نفس بهره‌برداران بالا رود.
 
او ادامه داد: بهینگی یعنی حداکثر اتصالات را در شبکه حمل و نقل ایجاد کنیم که بار از مبدا تا مقصد و از نقطه صفر تا پایان روی ریل حرکت کند . ایمنی راه یعنی باز سازی و ایمن سازی خطوط  ریلی نه تنها درمسیرهای مختلف بلکه در تقاطع‌ها نیز باید دنبال شود و با ایجاد خط واگن‌های ریلی برای بالا بردن راندمان سیر قطارها اعم از مسافری و باری تلاش کنیم و سریع‌تر رسیدن به مقصد را محقق کنیم.
 
اسلامی دوران کرونا بهترین فرصت برای بازسازی، ایمن سازی و زیباسازی ناوگان ریلی خاطر دانست و افزود: در خصوص راه آهن آذربایجان شرقی، میانه تا بستان آباد سال گذشته این اتفاق رخ داد و در سال جاری بستان آباد- تبریز هم افتتاح خواهد شد و زمان سیر قطار را برای رسیدن به تبریز کاهش می‌دهد تا به معنای واقعی کلمه اقتصادی‌تر شدن سیر حرکت ناوگان ریلی را شاهد باشیم.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  برنا ،تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت   1399،کدخبر: 995245 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین