پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۷۳۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
استاندار تهران با اعلام توقف برگزاری مراسم مذهبی در مسجد ارگ گفت که مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حکم مصوبات شورای امنیت ملی را دارد.

شعار سال: «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران درباره اجرای مجدد طرح ترافیک که از سوی شهرداری تهران پیشنهاد شده بود، گفت: رییس ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور اعلام کرده‌اند تا اطلاع ثانوی طرح ترافیک نباید در کلانشهر‌ها از جمله تهران اجرایی شود.

وی ادامه داد که از امروز (شنبه) استفاده‌کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی ملزم به رعایت استفاده از ماسک و دستکش شده‌اند. با توجه به این دستور و مصوبه احتمال دارد که در خصوص اجرا یا عدم اجرای طرح ترافیک تجدیدنظر شود که البته این موضوع نیز باز از طریق ستاد ملی کرونا و دکتر نمکی اعلام می‌شود؛ یعنی بعد از چند روز از اجرای طرح الزام استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی به ویژه مترو در خصوص اجرای طرح ترافیک در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری و از سوی دکتر نمکی اعلام می‌شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: باید چند روزی از اجرای طرح استفاده اجباری از ماسک در حمل و نقل عمومی بگذرد و بتوانیم نتایج آن را بررسی کنیم. مردم لازم نیست از ماسک‌های برند و قیمت بالا استفاده کنند، بلکه با یک پارچه کتانی یا نخی می‌توانند در منزل برای خود ماسک تهیه کنند و با قرار دادن یک دستمال کاغذی در آن از این ماسک استفاده کنند. ما باید در ابتدا ببینیم مردم تا چه حد در این طرح همراهی دارند و اجرای این طرح چقدر اثرگذار است و نتایج آن سپس در ستاد ملی کرونا بررسی می‌شود و باز مجدد در ستاد ملی تصمیمات جدید اخذ و اطلاع‌رسانی می‌شود.

محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که باتوجه به هشدار‌های دکتر زالی درباره حضور حداکثری مردم در بوستان‌ها و پارک‌ها آیا تصمیمی مبنی بر تعطیلی مجدد این اماکن اتخاذ شده است، تصریح کرد: دکتر زالی به درستی به این مورد اشاره کرده‌اند و باید بدانیم که بیماری کرونا در محیط‌های جمعی و شلوغ میزان گسترش و شیوع آن بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: شهردار تهران در یک هماهنگی مشترک ۴ پارک بزرگ را که خارج از کنترل و نظارت بود، مانند پارک چیتگر و سرخه حصار را بازگشایی نکرده و همچنان در حال تعطیلی قرار داده است. پارک‌های داخل شهر نیز قابل بررسی است و تلاش بر این است که در این پارک‌ها از اطراق کردن مردم جلوگیری شود و صرفا با رعایت فاصله اجتماعی برای قدم زدن از پارک‌ها استفاده شود و ادامه تعطیلی پارک‌های بزرگ در اطراف تهران به ما کمک کرده است که با احتیاط بیشتری جلو برویم.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر از اطراق در بوستان‌ها و پارک‌های داخل شهر توسط نیرو‌های شهرداری جلوگیری می‌شود؟ گفت: بله، شهرداری در بحث بیماری کرونا هم در نظافت معابر و ضدعفونی کردن وسایل حمل ونقل عمومی و دیگر اقدامات سنگ تمام گذاشته است. در روز یک اتوبوس ۴ بار ضدعفونی می‌شود. همچنین مترو نیز در روز در دفعات متعدد ضدعفونی می‌شود. اگر مردم نیز در استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی همراهی خوبی با ما داشته باشند و رعایت کنند، می‌توانیم در کنترل بیماری اقدامات موثرتری برداریم.

محسنی بندپی همچنین درباره افرادی که برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: در استان تهران ۱۴۹ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند و با توجه به مقررات تامین اجتماعی و بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد و به افرادی که مشمول شناخته شوند، بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی همچنین درباره برخورد با فعالیت مشاغل پرریسک مانند رستوران‌ها و همچنین برگزاری تجمعات مذهبی گفت: اگر بدانیم کدام رستوران‌ها برخلاف مصوبات ستاد ملی کرونا بازگشایی کرده و فعالیت می‌کنند، قطعا با آن‌ها برخورد می‌کنیم. مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حکم مصوبات شورای امنیت ملی را دارد و همه ملزم به رعایت آن هستند. از دو شب گذشته نیز برگزاری مراسم در مسجد ارگ متوقف شده است و بزرگوارانی که در مسجد ارگ مراسم را برگزار می‌کردند این مراسم را متوقف کرده‌اند. رستوران‌ها و مشاغل پرریسک نیز تا زمانی که مصوبه‌ای مبنی بر بازگشایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی آن‌ها صادر نشده است، ملزم به رعایت هستند و باید تعطیل باشند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری شفقنا، تاریخ انتشار 13    اردیبهشت    99، کد خبر:    934458، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین