پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
مدیر کل سیاسی وزارت کشور در دولت احمدی‌نژاد گفت:اداره مجلس به یک هنر است و با مدیریت در دولت و و مدیریت سلسله مراتبی و حزبی و هیئتی متفاوت است. شخصا ساختار مدیریت مجلس را نمی‌پسندم.
شعار سال: «محمود عباس‌زاده مشکینی»، مدیر کل سیاسی وزارت کشور در دولت نهم و دهم و نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم، در پاسخ به اینکه در مجلس راه تعامل با دولت را پیش خواهد گرفت و یا راه تقابل با قوه مجریه، گفت: به‌طور طبیعی تعامل بهتر از تقابل است و تعامل بهتر نتیجه می‌دهد چراکه هزینه و خسارت تقابل زیاد است؛ لذا باید تلاش کنیم مشکلات را با تعامل حل کنیم. البته تعامل دو وجه دارد. یک طرفش دولت است و یک طرف مجلس. به عبارت دیگر تعامل باید دوطرفه باشد.

او با اشاره به بافت نمایندگان مجلس یازدهم افزود: نیرو‌هایی که به مجلس آمدند اغلب نیرو‌های خوب، مردمی، انقلابی، دانشگاهی و منطقی و دلبسته خدمت هستند. غالب نمایندگانی که این دوره رأی آوردند از این ویژگی‌ها برخوردار هستند. کشور مسائل جدی دارد، مردم در حوزه مقابله با فساد، بی‌سر و سامانی اقتصادی و کارآمدی مدیریت کشور انتظارات و مطالبات جدی دارند، به ویژه امسال که مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید عنوان کردند، برای تحقق جهش تولید باید بیشتر از رکود و رونق تولید عبور کنیم تا بشود گفت جهش!

عباس‌زاده مشکینی در توضیح شرایط اقتصادی سال ۹۸ گذشته تصریح کرد: سال گذشته با وجود اینکه سال رونق تولید بود، اما عملا در حوزه اقتصاد رکود داشتیم. رشد اقتصادی منفی بود لذا تنها به شرطی می‌توانیم جهش تولید داشته باشیم که رشد اقتصادی مثبت باشد و رونق را هم پشت سر بگذاریم. ساماندهی مدیریت کشور مستلزم این است که نهاد مربوط به تحقق جهش تولید و ایجاد تحرک در اقتصاد، یعنی قوه مجریه به صورت جدی پای کار بیاید چرا که ظرفیت‌های کشور در اختیار دولت است، مجلس باید همین را بخواهد و برای تحقق آن زمان بندی کند. اگر دولت نخواهد یا نتواند پای کار بیاید مجلس باید چکار کند؟! خوب بدیهی است که باید تکلیف خود را با دولت روشن کند، چون یک سال و چند ماه فرصت کمی نیست ما حق اتلاف وقت مردم را نداریم.

نماینده منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم در رابطه با توع تعامل مجلس یازدهم با دولت ادامه داد: مجلس باید تکلفیش را با دولت روشن کند و این معنایش الزاما به استیضاح و عزل رئیس دولت نیست. یک راهش استیضاح رئیس دولت است که البته آخرین راه است. به نظر می‌رسد مجلس سعی می‌کند به آخرین راه متوسل نشود. در واقع سعی مجلس بر این خواهد بود که به آخرین روش متوسل نشود و سعی می‌کند، بدون استفاده از این ابزار دولت را پای کار بیاورد. این مطالبه مردم است که دولت پای کار ساماندهی اقتصاد کشور بیاید. امیدواریم دولت با همه ارکان و عوامل خود به صورت جدی پای کار بیاید و مجلس برای تحقق مطالبات مردم مجبور نشود به آخرین ابزارش که استیضاح رئیس دولت است، متوسل شود.

تقابل مجلس یازدهم و دولت هیچ مصداقی در عالم واقع ندارد/ تلاش برای نجات اقتصاد کشور، از مسیر تقابل با این و آن نمی‌گذرد
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت احمدی‌نژاد در خصوص ائتلاف نیرو‌های احمدی‌نژاد حاضر در مجلس یازدهم با نیرو‌های پایداری و حامیان قالیباف خاطرنشان کرد: فعلا در منتخبان مجلس مقوله‌ای به نام ائتلاف احمدی‌نژاد وجود ندارد، این عبارتی است که برخی از رسانه‌ها درست کردند، و البته اگر باشد بنده مطلع نیستم. برای مجلس یازدهم تعداد زیادی از نیرو‌های انقلاب، مردمی، خدمتگذار و امتحان پس داده و اصولگرا و ولایی راه یافته‌اند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها در دولت نهم و دهم مسئولیت کلان و حساس داشته اند. ما خدمت‌گذار مردم هستیم و طبق قانون نماینده کل کشور هستیم. مجلس هم خانه ملت است، امیدواریم همه ۲۹۰ نماینده در جهت خدمت به کشور و ملت یک ائتلاف تشکیل دهند. لیکن واقعیت این است که اکثریت قاطع مجلس یازدهم از جریان اصولگراست و اگر خدا قبول کند ما هم خود را متعلق به همین تفکر می‌دانیم و البته همین جریان در انتخابات هم از ما اعلام حمایت کرد.

عباس‌زاده مشکینی ضمن اشاره به اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم در دولت نهم و دهم مسئولیت داشتند، در خصوص ائتلاف این جمع با پایداری‌ها یا با نواصولگرایان اظهار کرد: مجلس محل کار تشکیلاتی و جمعی است و هیچ نماینده‌ای حتی اگر خیلی هم از ظرفیت فردی بالایی برخوردار باشد به طور فردی نمی‌تواند، کاری را پیش ببرد و مجبور است، جمعی و تشکیلاتی کار کند. در مجلس یک نماینده ممکن است در آن واحد و همزمان در فراکسیون‌های مختلفی عضو باشد و در جمع‌های مختلفی شرکت کند. اگر قرار است نمایندگانی که در دولت نهم و دهم مسئولیت داشتند جایی جمع شوند خیلی‌ها حضور پیدا می‌کنند و ممکن است، هر نماینده همزمان در فراکسیون‌های موضوعی و کاری موازی دیگر هم حضور پیدا کند. به عنوان مثال نیرو‌های اصول‌گرا و جریان مردمی و انقلابی بخواهند جایی بنشینند ما نیز هستیم چرا که به این جریان تعلق خاطر داریم.

او یادآور شد: مجلس جای ائتلاف است و اگر چهار تا اقلیت باشید و بخواهید کاری را پیش ببرید باید به اکثریت تبدیل شوید. یک راه برای تبدیل اقلیت‌ها به اکثریت، ائتلاف است. این ائتلاف در بین بلوک‌های سیاسی منتسب یا داخل جریان اصولگرایی هم به وقوع خواهد پیوست؛ بنابراین بعید نیست این بلوک‌هایی که هر کدام به عنوان بخشی از جریان اصولگرا به مجلس رفتند، ائتلاف داشته باشند چراکه هیچ‌کدام از آن‌ها به تنهایی اکثریت نیست. البته منتخبان اصولگرا اکثریت غالب در مجلس است. به شخصه علاقه‌مندم با همه منتخبین به صورت فردی و گروهی مذاکره و تعامل و همکاری داشته باشیم و ائتلاف‌های کارآمد، تشکیل بدهم. با توجه به اینکه هنوز مجلس رسما تشکیل نشده و اعتبارنامه نمایندگان تائید نشده است لذا فراکسیون و گروه هم به صورت رسمی تشکیل نشده و نمی‌توان گفت که ما عضو فلان گروه هستیم.

عباس‌زاده مشکینی در واکنش به اینکه شایعاتی مبنی بر رقابت قالیباف و حاجی‌بابایی برای کسب مقام ریاست مجلس شنیده می‌شود، بیان کرد: از بیرون گمانه‌هایی وجود دارد، اما من به عنوان یک منتخب هنوز نمی‌توانم دقیقا ارزیابی کنم که کدام یک از همکاران موجود و فعال آرای بیشتری می‌آورد و چه کسی، رئیس مجلس می‌شود البته شاید شرایط مهیا باشد، خودم کاندیدای ریاست مجلس می‌شوم، فعلا باید برویم ببینیم داخل مجلس چه می‌شود!

نماینده منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم در پاسخ به افرادی که برای ریاست مجلس بر سابقه اجرایی خود تاکید دارند، تصریح کرد: مدیریت مجلس با مدیریت در دولت، هیئت و حزب فرق می‌کند و مجلس جای متفاوتی است. در مجلس برگزیدگان مردم رأی آوردند و رأی نمایندگان مجلس مساوی و برابر است. در واقع اداره مجلس به یک هنر فراتر نیاز دارد و با مدیریت در دولت و مدیریت سلسله مراتبی و حزبی و هیئتی، متفاوت است. شخصا ساختار مدیریت مجلس را نمی‌پسندم، امیدوارم مدیریت آتی مجلس، یعنی مدیریت مجلس یازدهم در اولین فرصت در این ساختار تجدیدنظر کند و کلیت مجلس وسط کار بیاید و مجلس در رأس امور قرار بگیرد.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1399، کد خبر: 997094، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین