پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
رکورددار پرش ارتفاع ایران که به دنبال کسب سهمیه المپیک توکیو است، گفت: در یکی دو سال اخیر اوضاع دوومیدانی واقعا بد بوده و اتفاقات بدی هم رخ داد. این رشته بدون برنامه جلو رفت و برای شخص من هم سال های تلخی بود. امیدوارم هرکسی که به عنوان رییس انتخاب می شود بتواند وضعیت نابسامان را ساماندهی کند.
شعارسال:کیوان قنبرزاده رکورددار پرش ارتفاع دوومیدانی ایران با 2 متر و 26 سانتی متر؛ در نظر داشت برخلاف المپیک ریو که نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند؛ در توکیو حاضر باشد. او برای کسب آمادگی جهت کسب سهمیه المپیک در روسیه بود که ویروس کرونا همه گیر شد و او بعد از شرایط خاص روسیه به ایران بازگشت. قنبرزاده برای کسب سهمیه المپیک باید رکورد ایران را ارتقا بدهد و 2.33 را ثبت کند.
 
کیوان قنبرزاده در خصوص اردوی آماده سازی اش که در روسیه برگزار شد، گفت: بیش از یک ماه است که از روسیه برگشتم و در یکی از کمپ های این کشور تمرین می کردم اما متاسفانه این کشور هم دچار همه گیری کرونا شد و کمپ ها را هم تعطیل کردند. البته روسیه کمی دیرتر از ایران به وضعیت اضطرار رسید. با این حال حدود دو ماه در این کشور زیر نظر زاگو رولکو تمرین کردم و اردوی بسیار خوبی را هم پشت سرگذاشتم.
 
قنبرزاده درباره شرایط فعلی تمریناتش هم اظهار کرد: در شرایط حال حاضر مجبورم در فضای باز که کسی نیست و تنها هستم تمرین کنم. در واقع باید در کوه و بیابان باشم تا بتوانم تمریناتی انجام بدهم که بتوانم بدنم را حفظ کنم.
 
او در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه با وجود سختی شرایط اما همه باید دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: قطعا سلامتی مهم ترین چیز است و برای همین هرکسی می خواهد آرزوی خوبی برای کسی کند،  از سلامتی می گوید. تا سلامتی نباشد کار، ورزش و خیلی چیزهای دیگر ارزش ندارد. فعلا در این شرایط حفظ سلامت خودمان، خانواده و اطرافیان از همه چیز مهم تر است و همه تلاش می کنیم تا جایی که می شود مواظبت کنیم.
 
رکورددار پرش ارتفاع ایران با تکریم کادر درمانی کشور و زحمات شبانه روزی آن ها، گفت: خیلی از اقشار جامعه در شرایط خاص و بحرانی جَنَم و ذات اصلی خودشان را نشان دادند؛ مثل آتش نشانان و سربازان وطن. الان هم پرستاران و پزشکان نشان دادند تا چه اندازه فداکار هستند و باید ممنون آن ها باشیم.
 
قنبرزاده درپاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است بتواند ووردی نه چندان آسان المپیک توکیو را کسب کند، گفت: امیدوارم در این المپیک حاضر باشم چرا که واقعا تمام تلاشم را کردم که بتوانم ورودی را کسب کنم. نمی دانم برنامه مسابقات دقیقا چطور است و چه رخ می دهد اما در روسیه تجربیاتم زیاد شد و اردوی خوبی بود و توانستم بسیاری از نقاط ضعفم را برطرف کنم. همراه با مربی خیلی کار کردیم و خیلی راضی بودیم. امیدوارم هرچه زودتر رکوردم را بهتر کنم و قطعا هم این کار را انجام می دهم. امید زیادی دارم ورودی که البته عدد سختی است را کسب کنم. توانایی آن را در خود می بینم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.
 
او درباره اینکه آیا تعویق المپیک به نفع ورزش ایران است یا به ضرر آن؛ گغت: تعویق المپیک درصورتی به نفع ما می شود  که بتوانیم از این فرصت استفاده درست کنیم اما اگر همه چیز مثل سال های قبل باشد، چه فرقی دارد؟ در این 4 سال به اندازه کافی فرصت ها را از دست دادیم. اگر قرار باشد این یک سال هم مثل همان زمان باشد مسلما فرقی به حالمان نمی کند و دلیلی ندارد که خوشحال باشیم اما اگر در این یک سال فدراسیون درست برنامه ریزی کند این تعویق می تواند به نفع ما باشد.
 
رکورددار پرش ارتفاع ایران در خصوص ابطال انتخابات فدراسیون و برگزاری دوباره مجمع اظهار کرد: امیدوارم این فدراسیون از بلاتکلیفی دربیاید چون باید برنامه ریزی طولانی مدت صورت بگیرد. عوض شدن سرپرست و تغییرات بیش از اندازه اصلا خوب نیست و باید تکلیف مشخص شود. در دوره سرپرستی افراد تا حدی که می توانند کمک می کنند اما درست نیست که این دوره طولانی شود.
 
او با انتقاد از شرایط دو سال اخیر در دووومیدانی نیز گفت: در یکی دو سال اخیر اوضاع دوومیدانی واقعا بد بوده و اتفاقات بدی هم رخ داد. این رشته بدون برنامه جلو رفت و برای شخص من هم سال های تلخی بود. امیدوارم هرکسی که به عنوان رییس انتخاب می شود بتواند وضعیت نابسامان را ساماندهی کند.
 
قنبرزاده در پایان درخصوص رییس آینده فدراسیون دوومیدانی گفت: در صورتی که شرایط عادی باشد یک رییس باید خودش برنامه ریزی قوی و منظمی را انجام بدهد اما کسی که رییس می شود باید تجربه لازم را داشته باشد. برگزاری اردوهای خارجی و کلاس های مربی گری برون مرزی می تواند برای همه ما خوب باشد. حتی زمانی هم که اردوی خارجی نیست، اردوی داخلی با کیفیت می تواند کمک کننده باشد. درهرصورت باید ببینیم مسابقات آینده چگونه برگزار می شود و براساس آن تصمیم لازم گرفته شود. تنها کاری که الان می توانیم انجام بدهیم این است که تمرین کنیم تا بدنمان صفر نشود. امیدوارم این مشکل بزرگ جهانی هم هرچه زودتر حل شود و همه مردم در سلامت زندگی کنند و همه چیز به روال عادی خود برگردد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری جماران  ،تاریخ انتشار:  22 اردیبهشت   1399،کدخبر:    1422215  ،www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین