پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
'استیون چیوبو' وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا در دیدار 'عبدالحسین وهاجی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، علاقمندی کانبرا را برای توسعه روابط اقتصادی با ایران اعلام کرد.

شعار سال: وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا در دیدار بلندپایه ترین دیپلمات ایران در این کشور، ضمن انتقال علاقه کانبرا برای توسعه روابط اقتصادی با تهران، گفت: بسیار خوشحالم که می بینم علاقه زیادی در بخش تجاری و بازرگانی استرالیا برای انجام کار اقتصادی با ایران وجود دارد.
وی قرار است در آینده نزدیک به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه کشورمان در راس یک هیات بزرگ اقتصادی متشکل از بخش های نفت وگاز، کشاورزی، مدیریت آب، بازرگانی، بانکی، هواپیمایی، معدن و علمی و آموزشی به تهران سفر کند.
در این سفر، دفتر کمیسیون تجارت خارجی استرالیا (آسترید) به طور رسمی افتتاح می شود.
براساس گزارش روز جمعه سفارت ایران در استرالیا، وهاجی به منظور تبادل نظر و بررسی راه های توسعه روابط اقتصادی ایران و استرالیا روز گذشته با این وزیر استرالیایی در پارلمان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
سفیر کشورمان با تبریک پیروزی مجدد 'استیون چیوبو' در انتخابات اخیر پارلمانی، گفت که زمینه ها و فرصت های زیادی برای توسعه و ارتقاء روابط اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد با سفر وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا به ایران فصل جدیدی در روابط دوجانبه آغاز شود.
سفیر کشورمان با تشریح آخرین وضعیت روابط دو کشور، پیشنهاداتی را برای توسعه همه جانبه روابط اقتصادی - بازرگانی ارائه کرد و گفت برقراری خط مستقیم پروازی بین تهران و یکی از شهرهای بزرگ استرالیا می تواند به توسعه بیشتر روابط اقتصادی، گردشگری و علمی و آموزشی دو کشور کمک کند.
'
حسن روحانی' رئیس جمهوری اخیرا هنگام دریافت استوارنامه 'آیان دیوید گرنج بیگز' سفیر جدید استرالیا در تهران، روابط بانکی را برای توسعه سطح همکاری های اقتصادی مهم دانست و گفت: ایران و استرالیا در زمینه توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری در چارچوب منافع ملی و مشترک تلاش کنند.
وی گفت دو کشور با وجود داشتن روابط سیاسی دوستانه، تاکنون نتوانسته اند به خوبی از امکانات و توانمندیهای مشترک در حوزه های اقتصادی استفاده کنند.
شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا هفته گذشته اعلام کرد این کشور به دلیل برخی همکاری های بانک های این کشور با آمریکا که در نقل و انتقال مالی مانع ایجاد می کنند، سالیانه میلیاردها دلار تجارت با ایران را از دست می دهد.
'
محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه و 'هون استیون چیوبو' وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا اسفند ماه سال گذشته در کانبرا برای حل مشکلات بانکی بین دو کشور پس از اجرای برجام و لغو تحریم ها رایزنی کرده بودند.
استرالیا سال گذشته به طور رسمی پس از اجرایی شدن برجام، تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو و اعلام کرد تجار و بازرگانان این کشور برای معاملات بالای 20 هزار دلار استرالیا (معادل 14 هزار و 436 دلار آمریکا) نیازی به مجوز ندارند و این شامل تجار ایرانی نیز می شود.
تجار استرالیایی بر این باورند که شرکت های آلمانی، ژاپنی، چینی، هندی، کره ای و همچنین سایر شرکت های معتبر جهانی راه همواری برای ورود به بازار ایران دارند، با این وجود و برغم اینکه دولت استرالیا تحریم های خود علیه ایران را لغو کرده است، همچنان امکان نقل و انتقال مالی بین دو کشور در بسیاری از بخش ها امکانپذیر نیست.
تجار استرالیایی که در سال های تحریم ایران از سوی قدرت های غربی رقم بسیار پایین 350 میلیون دلاری را در تجارت با کشورمان تجربه کرده اند، اکنون پس از لغو تحریم ها مصمم هستند با استفاده از ظرفیت های بازار ایران با جمعیت بیش از 80 میلیون نفر، ارزش تجارت خود را افزایش دهند.
اراده استرالیا در توسعه مناسبات تجاری با ایران را می توان در بازگشایی دفتر تجاری استرالیا پس از 6 سال در ایران مشاهده کرد که وزیر تجارت این کشور در سفر به تهران آن را افتتاح می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 12 شهریور95 ، کد مطلب: 82214046: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین