پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برنامه واکسیناسیون کشور باید به سطح کشورهای صنعتی برسد.

شعارسال: بهروز بنیادی در همایش تجلیل از بهورزان شهرستان کاشمر که در محل مرکز رفاهی فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه در کشورهای صنعتی 13 تا 14 واکسن در سال به کودکان تزریق می‌شود، افزود: اگر بتوانیم کشور خود را به سطح کشورهای پیشرفته برسانیم بسیاری از مرگ و میرها کاهش می‌یابد و بار بیمارستان‌ها کم می‌شود.

وی با اعلام اینکه هنوز در بسیاری بیماری‌ها، عفونت‌های اسهالی، ریوی و مغزی دچار مشکل هستیم اظهار کرد: همیشه بخش اطفال یکی از شلوغ‌ترین بخش‌ها در بیمارستان‌هاست.

بنیادی گفت: امیدواریم در برنامه ششم کودکان ایران از نعمت واکسن‌های پیشگیری کننده و مناسبی که در سطح جهان پیشرفته استفاده می‌شود برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه بهورزان سربازان گمنامی هستند که تا کنون کمتر از این نیروها قدردانی شده است، بیان کرد: زمانی که خانه‌های بهداشت در روستا تاسیس شد مردم به دلیل اعتمادی که به بهورزان داشتند مشکلات و خواسته‌های خود را تنها به این قشر می‌گفتند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بیش از 70 درصد پیشرفت روستاها مدیون تیم سلامت است، افزود: بهورزان همانند مرزبانان کشور ناشناخته هستند.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از شاخص‌های بهداشتی که بهبود یافته و در سطح منطقه و جهان به رتبه‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم با تلاش بهورزان بوده است، تصریح کرد: باید بیشتر از گذشته در بهبود سلامت و افزاش طول عمر مردم تلاش کرد.

بنیادی با اشاره به اینکه لحاظ شدن دو سال تحصیل بهورزان جزء سوابق کاری یکی از خواسته‌های بهورزان است، گفت: هر چند این موضوع به مسئولان وزارتخانه منتقل شده است اما اگر این کار انجام شود بیش از 16 هزار نفر از بهورزان به یک‌باره بازنشسته خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد که این خواسته بهورزان در سال‌های آینده در کمیسیون‌های مربوطه مطرح و به تصویب برسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد لذا باید کاری کنیم برنامه واکسیناسیون کشور به سطح کشورهای صنعتی برسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13شهریور1395، کدخبر: 95061308519: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین