پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۸۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
دبیر کمیته مشورتی دندانپزشکی ستاد کرونا در ارتباط با فعالیت مراکز دندانپزشکی در نقاط قرمز، گفت: ارائه خدمات اورژانس و ضروری در مراکز منتخب و مطب‌هایی که غیر مستمر می‌خواهند خدمات ارائه دهند با رعایت دستورالعمل بلامانع است.

شعار سال: دکتر بهزاد هوشمند با اشاره به اینکه هنوز مهار کامل بیماری کووید ۱۹ صورت نگرفته است، گفت: کمیته مشورتی دندانپزشکی ستاد کرونا در ۱۳ فروردین ماه شکل گرفت و در ۲۳ فروردین بعد از چهار جلسه، دستورالعمل بازگشایی خدمات دندانپزشکی ابلاغ شد.

به گفته وی، در ۲۷ اردیبهشت ماه جاری ابلاغیه‌ای در سامانه‌ای که قبل‌تر وظیفه غربالگری را انجام می‌داد طراحی شد که در آن دستور العمل‌ها مطالعه می‌شود و خود اظهاری صورت می‌گیرد. در حال حاضر نیز همکاران می‌توانند خدمات دندانپزشکی اعم از خدمات ضروری و اورژانسی و در صورت اجازه ستاد، درمان‌های انتخابی را انجام دهند.

وی ادامه داد: کلیه مراکز در صورتی که در سامانه salamat.gvo.ir خوداظهاری انجام دهند و ۵ دستور العمل را رعایت کنند می‌توانند ارایه خدمات را آغاز کنند.

هوشمند افزود: با عنایت براین که در حرفه دندانپزشکی با توجه به ماهیتش و نوع تماسش با بیماران، بحث کنترل عفونت را ناخوداگاه و به صورت معمول بهتر از سایر حرف رعایت می‌کند؛ بنابراین همکاران با درایت کامل در مطب‌ها و کلینیک‌ها آماده ارایه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند خدمات اورژانس و ضروری را دریافت کنند از آنان خواست تا خدمات زیبایی را به تعویق بیندازند و خودشان رعایت کنند.

هوشمند در ارتباط با این دستورالعمل‌ها توضیح داد: مهم‌ترین این دستور العمل‌ها، دستورالعمل بازگشایی مراکز ارایه دهنده خدمات دندانپزشکی و هرم وابسته، احراز چک لیست‌های مورد نیاز و ضروری و فاصله گذاری اجتماعی که توسط حوزه معاونت بهداشت در سایت آپلود شده است.

وی با بیان اینکه اقلام و وسایل حفاظت شخصی موجود در بازار برای ارائه خدمات دندانپزشکی نیاز به نظارت قیمت بیشتری دارد، گفت: مطب‌های دندانپزشکی که دراین سامانه وارد می‌شوند باید از طریق همین سامانه اقلام و وسایل حفاظت شخصی مور نیاز را رعایت کنند که این موضوع نیاز به نظارت قیمت بیشتری دارد تا با قیمت مناسب تری در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

دبیر کمیته مشورتی دندانپزشکی ستاد کرونا درباره نحوه انجام پروتکل‌های بهداشتی با بیان اینکه در مراکز ثبت شده در سامانه سلامت فاصله بین بیماران به گونه‌ای طراحی شده است که امکان استریل کردن فضا وجود دارد، گفت: در این مراکز ارایه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش و... به بیماران، اسکریمینگ تلفنی و شناسایی بیماران در معرض خطر ودر صورت نیاز ارجاع آنان به مراکز تخصصی درمانی انجام میگیرد.

وی افزد: آمار‌ها نشان می‌دهد که کشور ما از نظر استاندارد‌های درمانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این موضوع ربطی به بیماری کوید ۱۹ ندارد بلکه آموزش‌های دانشگاهی و آموزش‌های مهارتی برای کنترل عفونت در دندانپزشکی‌های ما بسیار جدی است.

بهزادی در انتها با بیان اینکه در مراکز ثبت شده در سامانه سلامت دندانپزشکان قبل از درمان از دهانشویه مناسب برای بیماران استفاده می‌کنند، از مردم خواست بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند و از دهان شویه اکسیدان استفاده کنند، زیرا استفاده از دهان شویه می‌تواند لود ویروس را کاهش دهد.

وی آرامش مردم و اطمینان دادن به مردم را مهمترین نکته دانست و گفت: درنهایت با رعایت اصول بهداشتی می‌توانیم بر این ویروس فایق شویم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، تاریخ انتشار 30    اردیبهشت    99، کد خبر:    99023022077، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین