پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کیومرث پور رستمی با اشاره به اینکه به دلیل برخی مشکلات واردات برخی از اقلام انسولین‌های قلمی به کشور با مشکل مواجه شده بود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا برخی از کشورهای تولیدکننده اقلام دارویی مرزهای ورودی و خروجی خود را بستند و همین باعث ایجاد وقفه در صادرات برخی اقلام دارویی از جمله انسولین‎های قلمی شد.

شعار سال:کیومرث پور رستمی با اشاره به اینکه به دلیل برخی مشکلات واردات برخی از اقلام انسولین‌های قلمی به کشور با مشکل مواجه شده بود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا برخی از کشورهای تولیدکننده اقلام دارویی مرزهای ورودی و خروجی خود را بستند و همین باعث ایجاد وقفه در صادرات برخی اقلام دارویی از جمله انسولین‎های قلمی شد.

وی ادامه داد: علاوه براین در مدت زمان شیوع ویروس کرونا برخی از شرکت‌های تولیدکننده نیز در فرایند تولید داروهای خود محدودیت ایجاد کرده و همین باعث شد میزان تولید برخی از اقلام دارویی کم شود.

این مسئول توضیح داد: اگر این مشکلات را به مشکل دپوی داروهای وارداتی در گمرک اضافه کنیم، علت کمبود انسولین نه تنها در البرز بلکه در بقیه استان‌های کشور مشخص می‌شود.

پوررستمی اضافه کرد: خوشبختانه انسولین‌های قلمی پنجشنبه گذشته از گمرک ترخیص شده و بعد از لیبل‌گذاری در اختیار شرکت‌های پخش قرار می‌گیرد و با این اوصاف می‌توان گفت مشکل کمبود انسولین‌های قلمی در استان این هفته رفع می‌شود.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی باید توجه داشته باشند در زمان کمبود انسولین قلمی می‌توانند به پزشک خود مراجعه و با گرفتن رژیم انسولینی و مصرف انسولین ویال که از گذشته تا کنون مرسوم بوده بیماری خود را کنترل کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: انسولین‌های قلمی به واسطه کوچکی، امکان حمل بی دردسر و سادگی در روش مصرف طی چند سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند ولی این طور نیست بیماران نتوانند از نمونه‌های دیگر استفاده کنند.

وی افزود: انسولین‌های قلمی به صورت سهمیه دو هفته‌ای در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و بعد از اتمام آنها مجدد شارژ می‌شود.

پوررستمی گفت: توزیع بخش  انسولین‌های  قلمی در داروخانه های استان از امروز آغاز می‌شود.

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فانا، تاریخ انتشار: 11خرداد 1399، کدخبر: 28796،www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین