پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
بعد از اظهارات سخیف و توهین آمیز رئیس‌جمهور فیلیپین علیه باراک اوباما، دیدار روسای جمهور دو کشور لغو شد.

شعار سال: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما اولین دیدار خود با رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین را پس از آنکه دوترته اوباما را «حرامزاده» خطاب کرده، لغو کرده است.

دوترته، که به اظهارات نژادپرستانه و کمپین خشونت‌بار مبارزه با مواد مخدر در کشورش که منجر به مرگ هزاران فیلیپینی شده شهرت دارد، این عبارت را روز دوشنبه، یعنی یک روز پیش از دیدار با اوباما در لائوس و در برابر خبرنگاران بیان کرد.

اوباما در بازگشت از نشست گروه 20 در هانگ‌جو چین از این عبارت توهین‌آمیز رئیس‌جمهوری فیلیپین مطلع شد. او در کنفرانسی خبری گفت، به دستیارانش گفته که با مقامات فیلیپینی صحبت کنند «تا بفهمند آیا اکنون، زمانی است که ما می‌توانیم گفت‌و‌گوهای سازنده و ثمربخشی را داشته باشیم؟» این اظهارات نشان می‌دهد که نشست بین روسای‌جمهور دو کشور مطابق برنامه قبلی برگزار نخواهد شد.

ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، اوباما در عوض قرار است روز سه شنبه با پارک گئون هی، رئیس‌جمهوری کره جنوبی دیدار کند و احتمالا واکنش به جدیدترین آزمایش‌های موشکی کره شمالی در این نشست بررسی خواهد شد.

نشست سالانه سران کشورهای جنوب شرق آسیا قرار است در لائوس برگزار شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري آنا، تاریخ انتشار: 16 شهریور 1395، کد مطلب: 138787:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین