پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
ظهر روز سه‌شنبه اعلام شد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در شعبه ۱۲ با ۹ رای موافق در برابر ۷ رای مخالف تایید شده است. قاعدتا با این شرایط صحن مجلس باید درباره اعتبارنامه تاجگردون تصمیم بگیرد. امری که ممکن است روز چهارشنبه اتفاق بیفتد.
شعار سال: دیگر همگان می‌دانند غلامرضا تاجگردون متهم به انجام تخلفات مختلفی است که اسنادش در فضای مجازی منتشر شده است. از شبهات درباره مدرک دکتری گرفته تا تشکیل شبکه خانوادگی در شرکت‌های دولتی و عضویت همزمان در هیئت‌مدیره شرکت‌ها. ریخت‌وپاش‌های او در زمان تبلیغات و تهدید نمایندگان معترض با سلاح گرم توسط هوادارن آخرین پرده از شائبه‌ها درباره صلاحیت تاجگردون بود.

مجلس یازدهم با شعار‌ها و رویکرد‌های مثبتی کار خود را آغاز کرد. شعار شفافیت و مبارزه با فساد از ابتدا ورد زبان منتخبین مجلس جدید بود. ارائه طرح شفافیت آراء در روز‌های نخست، پس‌دادن هدیه‌های یک نهاد دولتی و اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون هم از جمله رویکرد‌های مثبت مجلس جدید بود. اما رأی مثبت شعبه ۱۲ به اعتبارنامه تاجگردون اندکی امید‌ها را به یأس تبدیل کرد. هرچند میزان آرای مخالف، اندکی امیدوارکننده است.

اما کار مجلس یازدهم با تاجگردون تمام نشده است. مطابق ماده ۲۹ آیین‌نامه داخلی، صحن مجلس باید درباره اعتبارنامه تاجگردون تصمیم‌گیری کند. به نظر می‌رسد این ماجرا بهترین معیار برای سنجش مجلس یازدهم است.

اگر مجلس یازدهم حقیقتا به شعار شفافیت و مبارزه با فساد پایبند است باید اعتبارنامه تاجگردون را در صحن علنی مجلس رد کند. مجلس یازدهم باید نشان دهد به فساد حساس است به‌خصوص اگر فساد از جانب یک نماینده باشد.

نمایندگان مجلس جدید باید همانگونه عمل کنند که امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خویش از ایشان خواسته است: «از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصر‌های آینده می‌خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.»

حتی اگر نمایندگان این مجلس از جنبه سیاسی و حیثیتی هم به این موضوع نگاه کنند می‌بایست اعتبار نامه تاجگردون را رد کنند. در این روز‌ها ویدئویی از سخنرانی تاجگردون در شبکه‌ها اجتماعی منتشر شده است که احتمالا برای زمان تبلیغات انتخابات است. تاجگردون در این ویدئو می‌گوید: «قطعا مجلس آینده و دولت آینده اصولگرا خواهد بود، اما من قول می‌دهم نفر اول آن مجلس باشم!»

کاملا روشن است که اگر مجلس اصولگرای یازدهم می‌خواهد نشان دهد حقیقتا اصولگراست و تاجگردون در این مجلس نفر اول نیست چه کاری باید انجام دهد. بی‌شک اگر اعتبارنامه تاجگردون در صحن مجلس تایید شود ادعای او هم تایید می‌شود و نشان‌دهنده این خواهد بود که تاجگردون نفر اول مجلس یازدهم است. اگر نمایندگان مجلس چیزی جز این می‌خواهند باید در مقابل او بایستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار : 21 خرداد 1399، کد خبر: 3990320116،alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین