پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مشاور رئیس سابق مجلس نوشت: باید بدون تعارف وارد میدان شویم و حتی با نفوذ صورت گرفته در حوزه‌های علمیه به شکل شیعه انگلیسی نیز مقابله کنیم که این خواست و دستور رهبری انقلاب است، اما نباید فراموش کنیم که نفوذی مخالفت نمی‌کند! نفوذی ماموریت مشخصی دارد و اتفاقا برای عمل به آن، به جای انتقاد و مخالفت، تمام و کمال با اقدامات صورت گرفته همراهی می‌کند.
شعارسال: منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس سابق مجلس شورای اسلامی درباره جاسوسی که اخیرا سخنگوی قوه قضاییه از او نام برده نوشت: سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته از محکومیت فردی خبر داد که اطلاعات فرماندهان نظامی ما به‌ویژه سردار سلیمانی را به دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن می‌داد. این اظهارات در حقیقت بدان معناست که ما به عنوان مسوولان امروز و دیروز نظام جمهوری اسلامی باید بپذیریم که دشمنان این مدت بیکار نبودند و در جهات مختلف تلاش کردند تا به ما آسیب بزنند. همچنین باید بپذیریم به‌رغم تلاش‌های گسترده برای مقابله با نفوذ و نفوذی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دچار غفلتی جدی و مرتکب کوتاهی‌های واضحی شده‌ایم؛ چنان‌که دشمن توانسته به نهاد‌های مختلف نظام رخنه کند.

ما هنوز آسیب و فاجعه بزرگی که ازجانب دو نفوذی بزرگ -کشمیری و کلاهی- خوردیم را به روشنی به خاطر داریم و باتوجه به شرایط کنونی، لازم است مقابله‌ای همه‌جانبه، جدی با امر نفوذ ازسوی تمام دستگاه‌ها و مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی صورت گیرد تا با وفاقی مثال‌زدنی و مبارزه‌ای بی‌امان به‌مقابله با جریان نفوذ پرداخته و ضمن جلوگیری از درز اطلاعات به خارج از کشور، با نفوذی‌های رخنه کرده در نهاد‌های اقتصادی و صنعتی و حتی نظامی و امنیتی و علمی، مقابله‌ای تمام‌عیار را سامان دهیم. لازمه این مهم سرمایه‌گذاری عمده در دستگاه‌های حفاظتی برای ردیابی نفوذ است تا دیگر شاهد اتفاقاتی تلخ نظیر آنچه برای سردار شهید قاسم سلیمانی رخ داد، نباشیم. باید بدانیم که دشمن به طور دایم در حال رصد فضا است و هنگامی که هواپیمایی از تهران به سوی یکی از کشور‌های منطقه به پرواز درمی‌آید، آن را زیرنظر دارد؛ نظیر پرواز فرمانده سپاه قدس ما به بغداد. تعداد پرواز‌هایی که از تهران به سمت بغداد یا سایر کشور‌های منطقه می‌رود، زیاد نیست و در شرایطی که تخاصم به بیشترین حد خود رسیده، آنان هرگز از این پرواز‌ها غافل نخواهند شد و البته در این مسیر احتمالا افرادی که در نهاد‌های نظامی ما نفوذ کرده‌اند نیز آنان را یاری خواهند داد و اطلاعات تکمیلی را به آنان خواهند داد؛ بنابراین شخصا امیدوارم افراد مسوول در نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی در مرحله اول به پرسش‌های موجود نزد افکار عمومی پاسخ دهند و سپس تدابیری را پیش بگیرند که زین پس نه تن‌ها شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم، بلکه سفر مقامات ما به کشور‌های همسایه و سایر کشور‌ها در امنیت کامل صورت گیرد.

مسئولان باید تمام شرایط و شواهد موجود را برای مقابله با نفوذ درنظر گرفته و برای‌شان مهم نباشد که نفوذی در لباس مقدس روحانیت است یا مثلا خبرنگار، مسوول اجرایی است یا در لباس دفاع. نفوذی، نفوذی است و باید با آنان برخورد قاطع صورت گیرد، ولی نباید دنبال آنان فقط در یک جریان خاص سیاسی بود. باید بدون تعارف وارد میدان شویم و حتی با نفوذ صورت گرفته در حوزه‌های علمیه به شکل شیعه انگلیسی نیز مقابله کنیم که این خواست و دستور رهبری انقلاب است، اما نباید فراموش کنیم که نفوذی مخالفت نمی‌کند! نفوذی ماموریت مشخصی دارد و اتفاقا برای عمل به آن، به جای انتقاد و مخالفت، تمام و کمال با اقدامات صورت گرفته همراهی می‌کند؛ بنابراین فردی که رسما لب به انتقاد گشوده، نمی‌تواند نفوذی باشد؛ چراکه اگر نفوذی باشد و چنین کند، اصطلاحا خودش را سوزانده است. نفوذ زمانی رخ می‌دهد که فرد خود را به شکل مسوولان جمهوری اسلامی درآورده و ضمن همراهی ظاهری با نظام، می‌کوشد در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها ایفای نقش کند. خاوری را به یاد آورید. او هرگز مخالف نبود و انتقادی هم نکرد. چفیه به گردن می‌انداخت و از دست رییس‌جمهوری وقت مدال می‌گرفت، ولی خیانت کرد و فقط خدا می‌داند که مانع اجرا یا اتخاذ چه تصمیماتی برای بهبود وضع زندگی مردم در بانک مرکزی شد، بنابراین مقابله با نفوذ امری لازم و ضروری است، ولی این مقابله باید همه جانبه، همراه با وفاق، بدون توقف و البته بدون تعارف با یک جریان یا یک نهاد و فرد خاص باشد.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1399، کد خبر: 410939، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین