پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۱۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
امروز در حالی پژو 206 تیپ 2 با افزایش قیمت 12 میلیونی به قیمت 130 میلیون رسید که قیمت تمامی خودروها روی کاغذ افزایش یافت.
شعار سال: بازار خودرو پس از طی کردن روند کاهشی در چند هفته اخیر ثبات قیمت را تجربه کرد، اما این ثبات قیمت در نتیجه تلاش دلالان برای جلوگیری از کاهش قیمت‌ها تداوم نیافت و گزارش‌های میدانی حاکی از افزایش قیمت کاغذی انواع مدل‌های خودرو در بازار است.
در حالی که انتظار می‌رفت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در کنار اجرای طرح پیش فروش به تعدیل قیمت‌ها در بازار منجر شود، اما هنوز قیمت‌های اعلامی آگهی دهندگان بالاست. هر چند طرح فروش خودرو از سوی خودروسازان سبب شد خریداران از بازار خودرو به در کارخانه‌ها کوچ کنند، اما تلاش دلالان برای بالا بردن قیمت همچنان ادامه دارد. تنها در روند ثبت نام اولیه محصولات ایران خودرو حدود ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۵۶ نفر اقدام به ثبت نام کردند، اما فروشندگان حاضر به فروش خودرو با قیمت‌های کاهش یافته نشدند. این وضعیت سبب رکور در بازار خودرو شد.
امروز بازار خودرو افزایش قیمت کاغذی چشمگیری را تجربه کرد به گونه‌ای که قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ که به ۱۱۸ میلیون تومان رسیده بود امروز با افزایش ۱۲ میلیون تومانی به ۱۳۰ میلیون تومان رسیده است. با این حال به گفته فعالان بازار هیچ مشتری واقعی در بازار خودرو حضور ندارند.
این افزایش قیمت‌ها در سایر خودرو‌ها نیز دیده می‌شود و قیمت دنا پلاس که طی چند هفته اخیر تا ۲۰۶ میلیون تومان کاهش یافته بود امروز با افزایش ۴ میلیون تومانی به ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است و قیمت سمند الایکس نیز با افزایش ۴ میلیون تومانی از ۱۲۰ میلیون به ۱۲۴ میلیون تومان رسیده است.
قیمت انواع مدل‌های پراید نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند و میتوان گفت پس از اقدامات شورای رقابت قیمت این خودرو خبرساز که تا ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته بود کاهش چشمگیری را تجربه نکرده است به گونه‌ای که قیمت پراید ۱۱۱ که طی چند هفته اخیر تا ۷۰ میلیون تومان رسیده بود امروز به ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فایل شد و قیمت پراید ۱۳۱ نیز که طی چند هفته اخیر تا ۶۶ میلیون تومان پایین آمده بود امروز به ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، کد خبر: ۴۱۱۲۲۵، تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین