پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
بیشترین کشوری که در کتاب جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی دولت آمریکا نام آن ذکر شده، «ایران» است که بیش از ۷۵۰ بار تکرار شده است.
شعارسال:جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 753 بار نام ایران را در کتاب خود آورده است.
 
بعد از ایران، نام کره شمالی 459 بار تکرار شده است.
 
بولتون همچنین در کتاب خود 167 بار از اروپا، 124 دفعه از عراق، 102 بار از رژیم اسرائیل، 67 بار  از داعش و 49 بار از عربستان سعودی نام برده است.
 
«جان بولتون» در این کتاب با نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» به شرح خاطرات خود از دوران خدمتش در کاخ سفید می‌پردازد که قرار است طی روزهای آینده منتشر شود و جنجال‌های زیادی را ایجاد کرده است.
 
روز گذشته (شنبه) قاضی فدرال دادگاه واشنگتن با رد درخواست کاخ سفید برای جلوگیری از انتشار کتاب جنجالی مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، اجازه انتشار این کتاب را صادر کرد.
 
دولت آمریکا روز جمعه با طرح شکایت در دادگاه ناحیه واشنگتن دی‌سی از قاضی فدرال آن خواسته است تا مانع از انتشار کتاب جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید شود.
 
کاخ سفید مدعی است که کتاب بولتون شامل اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه‌ای است که می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری  تسنیم ،تاریخ انتشار:  1 تیر 1399،کدخبر:  2290172،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین