پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
وزیر جهادکشاورزی در چند روز اخیر، به کررات روی ابلاغ و اجرای الگوی تولید همزمان با کشت پائیزه مانور می‌دهد. برخی از کارشناسان بخش معتقدند که این نوع صحبت کردن، شعارگونه بوده و وزارت جهادکشاورزی از توان مدیریتی کافی برای تامین زیرساخت‌ها، هماهنگی‌های بین بخشی. راضی نگاه داشتن کشاورزان برای اجرای الگو، برخوردار نبوده و این برنامه بدلیل تعجیل و عدم فراهم ساختن زیر ساخت ها، برنامه‌ای شکست خورده خواهد بود. برای سهولت قضاوت، عین صحبت‌های وزیر در نشست مشترک با تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی در کرمان، منعکس می‌گردد.
شعارسال:وزیر جهادکشاورزی صنعت دام و طیور را یک صنعت بزرگ دانست و بیان کرد: تقریبا ۸۰ میلیون تن نهاده به صنعت دام و طیور داده می‌شود که از این عدد، حدود ۱۵ میلیون تن آن از خارج از کشور وارد می‌شود که فشار بسیار زیادی به کشور وارد می‌کند.
 
"کاظم خاوازی" شامگاه چهارشنبه چهارم تیرماه در نشست مشترک با تشکل‌های بخش کشاورزی استان کرمان گفت: تهیه یک نقشه و الگوی کشت در استان کرمان با توجه به بحران آبی حاکم بر این استان امری الزامی است که در این الگوی کشت باید تعیین شود که هر درخت یا هر محصول کشاورزی در کجا باید کشت داده شود تا با کمترین ریسک بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.
 
وی بر لزوم تدوین الگوی کشت در استان کرمان تاکید کرد و افزود: برنامه الگوی تولید محصولات کشاورزی برای کشت پاییزه در حال تدوین است که بیش از ۹۰ درصد مطالعات این برنامه الگویی انجام شده که فقط لایحه سیاست‌گذاری آن باقی مانده است که با این الگو تثبیت کشت در سطح کشور رقم خواهد خورد.
 
وزیر جهادکشاورزی بر ایجاد کامل زنجیره کشاورزی در استان کرمان تاکید کرد و گفت: زنجیره‌های کشاورزی از ابتدای کشت تا بازار محصول باید در استان کرمان مشخص شود که با این کارها (تغییر الگوی کشت و تکمیل زنجیره‌ها ) سیمای کشاورزی استان نیز تغییر پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر به ۱۸ شرکت مجوز ورود به تولید بذر هیبربد داده شده که ۲ درصد ضریب خود اکتفایی ما در تولید این بذر است که با برنامه های در نظر گرفته شده تولید این بذر در داخل کشور را ۲۰ درصد خواهیم رساند به‌طوری که تا پایان سال جاری از میان محصولات خیار، فلفل و بادمجان، دو رقم را معرفی خواهیم کرد و در سال آینده تعداد این محصولات را به ۵ رقم خواهد رسید تا یکی از عقب‌ماندگی‌های بخش کشاورزی کشور در این زمینه جبران شود.
 
خاوازی با اعلام آمادگی وزارت جهادکشاورزی برای راه‌اندازی صندوق پسته و خرما در استان کرمان تصریح کرد: شورای راهبردی صادرات در وزارت جهادکشاورزی راه ‌اندازی شده است و تا هفته آینده جزییات این شورا را ابلاغ خواهیم کرد.
 
وی با قول مساعد بابت راه اندازی که ستاد عالی پسته در سطح وزارتخانه در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته، به ۵ رسته آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در بخش کشاورزی تسهیلات لازم اعطاء خواهد شد که به زودی جزییات این تسهیلات ارائه خواهد شد.
 
وزیر جهادکشاورزی درباره پیشنهاد رییس مجمع نمایندگان استان کرمان پیرامون توجه به بحث انتقال آب از خلیج فارس برای بخش کشاورزی عنوان کرد: آمادگی کامل برای انتقال آب از خلیج فارس برای بخش کشاورزی در استان را داریم که در این راستا باید مذاکرات لازم با مسئولین مربوطه صورت گیرد.
 
وی با اشاره به درخواست رییس مجمع نمایندگان استان در زمینه تفویض اختیارات به استاندار و مدیران استان کرمان بیان کرد: بحث نحوه تفویض اختیار هنوز شفاف نیست لذا استانداران و مدیران استانی باید مشخص کنند در چه مورد تفویض اختیار نیاز دارند تا ما بتوانیم به آنها در این زمینه کمک کنیم.
 
وزیر جهادکشاورزی صنعت دام و طیور را یک صنعت بزرگ دانست و بیان کرد: تقریبا ۸۰ میلیون تن نهاده به صنعت دام و طیور داده می‌شود که از این عدد، حدود ۱۵ میلیون تن آن از خارج از کشور وارد می‌شود که فشار بسیار زیادی به کشور وارد می‌کند.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری  ایسنا  ،تاریخ انتشار: 4  تیر 1399،کدخبر: 99040403728  ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین