پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
به همت کارشناسان مدیریت کارتوگرافی و اطلس‌های ملی سازمان نقشه‌برداری کشور و با هماهنگی دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، جدیدترین نقشه تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران بر اساس آخرین تغییرات در سال 1398، تهیه و به تایید وزارت کشور رسید.

شعار سال: طبق ماده 26 ‌آیین‌نامه اجرائی قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران (مصوب 15 تیرماه 1362 مجلس شورای اسلامی)، انتشار نقشه‌ها و جزوات رسمی حاوی اسامی، حدود، مرز، علائم اختصاری، اختصاصی و کدگذاری مربوط به روستاها و شهرها و سایر‌ واحدهای تقسیمات کشوری که از طرف کلیه سازمان‌ها اعم از دولتی و خصوصی تهیه می‌شود، موکول به تائید وزارت کشور است.

از همین ‌رو مهندس مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، اردیبهشت ماه سال جاری و برای دومین بار در نامه‌ای به دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، جدیدترین نقشه تقسیمات کشوری تهیه شده در این سازمان را در مقیاس 1:1500.000 بر اساس آخرین اطلاعات سال 98 و آخرین سرشماری عمومی کشور در سال 95، برای اخذ تاییدیه  آن وزارتخانه، ارسال کرد. 

در این نقشه مرزهای بین‌المللی کشور، حدود استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و بخش‌ها، دریاچه‌های دائمی و فصلی، مناطق تحت طغیان آب و ... مشخص شده و حاوی جداولی از شاخص‌های جغرافیایی (همچون مساحت و ارتفاع هر استان، نقاط شهری و ...) و شاخص‌های جمعیتی (همچون جنسیت، جمعیت محل سکونت، سواد، بعد خانوار و ...) است که به تفکیک هر استان، ارائه شده است. رتبه‌بندی استان‌ها از نظر مساحت و جمعیت نیز از دیگر جداول ضمیمه این نقشه است که نسخه‌ای از آن برای تایید وزارت کشور ارائه شد.

این نقشه با همکاری تنگاتنگ کارشناسان مدیریت کارتوگرافی و اطلس‌های ملی سازمان نقشه‌برداری کشور و دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً پس از کنترل نهایی، رفع تعارضات و اعمال اصلاحات لازم در 1399/03/24 به تایید رسید و با امضای آقای دکتر سعید جلالی مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، به سازمان نقشه‌برداری کشور ارجاع شد. جلالی در هامش خود ذیل این نقشه نوشته است: "حدود تقسیمات کشوری مندرج در این نقشه تا اسفند 1398 مورد تایید است".

گفتنی است مطابق با هماهنگی‌های به‌عمل آمده میان سازمان نقشه‌برداری و وزارت کشور، چاپ و انتشار هرگونه نسخه جدید و به روز از نقشه تقسیمات کشوری، مطابق با روال تعریف شده، می‌بایست به صورت رسمی به تایید مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور برسد.

با مراجعه به سایت فروش محصولات سازمان نقشه‌برداری کشور، می‌توانید این نقشه را سفارش و خریداری نمایید.

شعارسال، با اندکي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت سازمان نقشه برداری، انتشار: 6 تير 1399، کد خبر:۲۴۰۶ ،www.ncc.org.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین