پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
نماینده سابق مجلس با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام گفت: سریعا باید جلوی خسارت وارد شده به کشورمان در برجام را بگیریم ضمن اینکه مجلس یازدهم هم نباید پشت دولت را در این قضیه خالی کند.
شعار سال: ولی داداشی عضو سابق کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، درباره قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: گمانه‌زنی‌های زیادی از همان اوایل برجام وجود داشت که اروپایی‌ها و کشورهای حاضر در 1+5 و ذی نفوذان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نهایت و بعد از لفاظی‌های خشک و خالی ما پس از خروج آمریکا و عدم اقدام قاطع پیرو آمریکایی‌ها خواهند بود.

وی افزود:در طول سال‌های گذشته بارها مسئولین مختلف عنوان کردند وقتی ترامپ از برجام خارج شود نباید انتظار کار جدی از اروپایی‌ها داشت و امیدی به آنها بست چرا که اروپایی‌ها دنباله رو آمریکایی‌ها هستند و آنها عملا همراه استراتژیک‌شان محسوب می‌شود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه باید برای حفظ منافع ملی کشورمان سریعا اقدامات قاطعی را دربرابر اروپایی‌ها و قطعنامه اخیر شورای حکام اتخاذ کنیم و بکوشیم اقدامات داوطلبانه‌ای که انجام داده‌ایم را به حالت تعلیق درآوریم.

داداشی گفت: اروپایی‌ها طبق تعهدات و وظایف‌شان بایستی اقداماتی را که متعهد شده‌اند را در قبال جمهوری اسلامی در برجام انجام دهند و بیش از این آبروی خود را در مجامع بین‌المللی نبرند و این در حالی است که اگر ما پاسخ قاطعی به اقدامات آنها ندهیم در عرصه بین‌الملل سرخورده خواهیم شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شورای حکام در همراهی با اروپا و آمریکا به دنبال سرخورده کردن جمهوری اسلامی هستند ولی ما اجازه این کار را نخواهیم داد هر چند به دولت در موضوع برجام انتقادات زیادی وارد است و حتی دلسوزان زیادی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای در این باره تذکر دادند.

نماینده سابق مجلس گفت: سریعا باید جلوی خسارت وارد شده را در موضوع صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای بگیریم ضمن اینکه مجلس یازدهم نباید پشت دولت را در این قضیه خالی کند و می‌توانیم با همکاری قوا و مسئولین عالیرتبه نظام ایستادگی خوبی را در قبال اروپایی‌ها داشته باشیم و خسارت را جبران کنیم.



شعارسال، با اندکي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس: 9 تير 1399، کد خبر13990408000100 www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین