پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح واگذاری مسکن ۲۵ متری در راستای تشویق جوانان به تجردگرایی و زندگی انفرادی است، ازاین‌رو چنین طرحی به‌هیچ‌وجه مورد تأیید مجلس نخواهد بود.
شعار سال: محمدرضا رضایی با تأکید بر اینکه کمیسیون عمران در مجلس یازدهم برنامه‌ای برای ساماندهی بازار مسکن دارد و در اولویت قرارگرفته است، اظهار کرد: برخی با مطرح کردن طرح ساخت مسکن‌های ۲۵ متری و مرتبط کردن آن با پیشنهادات نمایندگان سعی در تخریب جایگاه مجلس دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یازدهم بابیان اینکه ساخت مسکن‌های ۲۵ متری با سبک زندگی ایرانی-اسلامی در تضاد است، افزود: ساخت چنین واحد‌های مسکونی با مدل شهرسازی در کشور نیز در تعارض است، ازاین‌رو چاره تأمین مسکن برای اقشار جوان جامعه مطرح کردن چنین طرح‌هایی نیست.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که چنین طرح‌هایی را مطرح می‌کنند در پی تشویق جوانان به تجردگرایی هستند، تصریح کرد: در خانه‌های ۲۵ متری زندگی‌های انفرادی جریان خواهد داشت، ازاین‌رو چنین طرحی به‌هیچ‌وجه مورد تأیید مجلس نخواهد بود.

رضایی در پاسخ به این سؤال که بهترین اهرم برای ممانعت از افزایش بیش‌ازپیش قیمت مسکن چیست، گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، تأمین مصالح ارزان و همچنین در اختیار گذاشتن زمین از سوی دولت به انبوه‌سازان ازجمله اقداماتی است که می‌تواند جلوی نوسانات قیمت را بگیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه دولت در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله تأمین مصالح ارزان برای تولیدکنندگان مسکن عمل‌نکرده که این نوع بدعهدی‌ها بازار را به تلاطم قیمتی کشانده است.

وی بابیان اینکه دولت زمین‌های بسیاری را در اختیار دارد، عنوان کرد: واگذاری این نوع زمین‌ها به تولیدکنندگان مسکن می‌تواند از نوسانات رو به رشد قیمت‌ها در این بازار جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تأکید بر اینکه بانک‌ها نیز باید با کاهش نرخ سود تسهیلات در مسیر ساماندهی نرخ مسکن همراه باشند، گفت: در مرحله اول کمیسیون عمران مجلس طرح‌هایی برای ساماندهی بازار مسکن تدوین کرده و در این راستا نیز از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها استفاده خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۴۹۹۹۷۷، www. ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین