پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش کمیسیون تحقیق طبق آیین‌نامه داخلی باید در صحن قرائت می‌شد و رای‌گیری درباره اعتبارنامه تاجگردون خلاف قانون بود.

شعار سال: غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه (۱۸ تیر) مجلس شورای اسلامی در توضیح بررسی گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتراض تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، گفت: در نشست امروز مجلس اتفاقی بر خلاف قانون آیین نامه داخلی افتاد، اعتبارنامه آقای تاجگردون در حالی به رای گذاشته شد که شعبه و کمیسیون تحقیق آن را تایید کرده بودند.

وی ادامه داد: اعتبارنامه منتخب گچساران در شعبه تایید شده بود، اما بر خلاف قانون، به کمیسیون تحقیق ارجاع شد. اعتبارنامه این منتخب مردم در کمیسیون تحقیق نیز تایید شد، اما در نشست علنی به رای گذاشته شد. به استناد مواد ۲۸ تا ۳۲ آیین نامه داخلی مجلس گزارش شعبه و کمیسیون تحقیق درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخب برای تصمیم مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد. در صورت رد اعتبارنامه در شعبه یا کمیسیون تحقیق روالی که امروز طی شد، باید انجام می‌گرفت.

نوری با اشاره به قرائت گزارش شعب درباره اعتبارنامه ۲۷۵ نماینده دیگر در صحن علنی، گفت: گزارش شعب درباره اعتراض به دو منتخب دیگر تنها در صحن علنی مجلس قرائت شد بنابراین گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخب گچساران باید تنها قرائت می‌شد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه نیازی به برگزاری نشست غیرعلنی در این خصوص نبود، افزود: معترضان و منتخب گچساران هیچ چیز منافی عفت یا موضوع امنیتی را در اظهارات خود بیان نکردند، متاسفانه پیام برخورد با منتخبی که توانسته بود ۷۵درصد آراء حوزه انتخابیه را کسب کند، درست نبود و این موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.

نوری با تاکید بر اینکه نمایندگان برای اجرای قوانین به ویژه آیین نامه داخلی مجلس قسم خوردند، ادامه داد: امروز بدعتی در قانونگذاری صورت گرفت. در شرایطی که مردم درگیر مسائل معیشتی و اقتصادی هستند، مجلس ۴۰ روز درگیر اعتبارنامه تاجگردون بود و این سبب شده به موضوعات اصلی وارد نشویم.

نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نتیجه آراء نمایندگان بود و تاجگردون هم به رأی نمایندگان احترام گذاشت و پذیرفت، اما نمایندگان به جز اعضای کمیسیون تحقیق که همه به تایید گزارش رای داده، بقیه به صورت جزئی در جریان موضوع قرار گرفتند و بر اساس شنیده‌ها رای دادند. رای گیری خلاف قانون بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوعات عدیده‌ای برای منتخب گچساران مطرح شده بود که وی قطعا در ۳۰ دقیقه نمی‌توانست همه آن‌ها پاسخ دهد، اما کمیسیون تحقیق هفته‌ها موضوع را بررسی و تایید همه مراجع امنیتی و ذی صلاح و شورای نگهبان و حتی تایید مردم را داشت.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار 18 تیر    99، کد خبر:   417843، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Australia
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
حالا باز یه مدت دیگه تاجگردون سرتیتر خبرهاست بعد دیگه فراموش میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین