پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از سفر هیات پارلمانی به تایلند برای رایزنی جهت استفاده از برنج تایلندی در کشور و همچنین تعیین تکلیف زندانیان ایرانی در زندان‌های تایلند خبر داد.

شعارسال: رسول خضری با بیان اینکه هیات چهار نفره از مجلس شامل دو عضو کمیسیون بهداشت، یک عضو کمیسیون اجتماعی و یک عضو کمیسیون قضایی سفر به تایلند داشتند گفت: با توجه به این که از دوران مجلس نهم موضوع برنج‌های آلوده مطرح شد و تایلند به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده برنج به سطح دنیاست ما به همراه برخی از کارشناسان غذا و دارو به تایلند سفر کردیم تا در جریان تولید برنج‌های این کشور قرار گیریم.

وی با بیان این که در داخل کشور نمی‌توانیم بیشتر از دو میلیون تن برنج تولید کنیم افزود:‌ مصرف برنج سه میلیون تن است به همین دلیل ناگزیر به واردات یک میلیون تن برنج هستیم که تا قبل از تحریم‌ها این برنج‌ علاوه بر هند و پاکستان از تایلند نیز وارد می‌شد به طوری که حجم مبادلات اقتصادی با تایلند قبل از تحریم‌ها دو میلیون و 200 میلیون تومان بود که این میزان اکنون به 350 میلیون تن رسیده است.

نماینده پیرانشهر ادامه داد: با توجه به اینکه دولت در 19 خرداد 95 لایحه موافقت نامه ارتقاء سطوح تجاری و اقتصادی بین ایران و تایلند را در هیات وزیران به تصویب رساند و تقدیم مجلس کرد ما در این سفر به بررسی موارد انجام مبادلات تجاری بخصوص موضوع برنج پرداخته‌ایم چون برایمان واردات برنج بر اساس استانداردهای دنیا از حیث میزان آرسنیک و سموم شیمیایی و فلزات سنگین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اکنون برنج از هند و پاکستان تنها وارد می‌شود که بعضا کیفیت آن مرغوب نیست.

خضری افزود: در این سفر بازدیدی از مراکز تحقیقاتی برنج و بزرگترین کمپانی تولید و صادرات برنج در تایلند صورت گرفت. تایلند سالانه 22 میلیون تن تولید برنج دارد که 10 میلیون تن آن مازاد است . از این رو این کشور بزرگترین تولید کننده و صادر کننده برنج در سطح دنیا است. در این سفر کارشناسان غذا و دارو از نزدیک در جریان مراحل کاشت ، داشت و برداشت برنج قرار گرفته و قرار است گزارشات مربوط را در تهران مورد بررسی قرار دهند تا در صورت وجود استانداردهای لازم در برنج تایلند زمینه‌ای برای واردات آن صورت گیرد قطعا این موضوع باعث وجود بازار رقابتی در واردات برنج و به دنبال آن افزایش کیفیت و کاهش قیمت خواهد شد.

وی در پایان گفت با توجه به لایحه موافقت نامه بین ایران و تایلند در زمینه انتقال محکومان به حبس در مورد تعیین تکلیف تعدادیاز زندانیان در تایلند نیز مذاکراتی صورت گیرد تا ضمن این موافقت نامه آنها بعد از مدتی دوران محکومیتشان را در زندان‌های ایران طی کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 21 شهریور 1395، کدمطلب: 95062113669 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین