پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
دبیرکل مجمع روحانی مبارز هفته گذشته نامه‌ای به رهبری نوشته و در آن برخی مشکلات مردم را مطرح و خواستار باز شدن فضای نقد آزاد در کشور شده است. این نامه مخالفت‌های صریح برخی جریان‌های اصولگرا را به دنبال داشت. قاسم میرزایی نکو مواضع حزب ایثارگران را درباره این نامه شرح داده است.
شعارسال: سید محمد موسوی خوئینی‌ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای خطاب به رهبری تحلیل مختصر خود از وضعیت کنونی جامعه را ارائه کرده و این تحلیل بعضا به مزاج برخی جریان‌ها خوش نیامده است. موسوی خویینی‌ها در نامه خود خطاب به رهبری نوشته: «از زبان بسیاری از مردم در کوی و برزن و در برخی محافل و مجالس، سخنانی می‌رود که از عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور حکایت می‌کند.»

این نامه واکنش بسیاری از جریان‌های اصولگرا و عدم واکنش برخی جریان‌های اصلاح‌طلب را به همراه داشت. حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله‌ای مدعی شده محتوای این نامه «دقیقاً -تاکید می‌شود که دقیقاً-بازگویی آرزو‌های برباد رفته دشمنان اسلام و انقلاب است»

درباره دلایل سکوت جریان‌های اصلاح طلب از جمله حزب ایثارگران با قاسم میرزایی نیکو سخنگوی حزب ایثارگران و نماینده مجلس دهم گفتگو کردیم. میرزایی مواضع حزب ایثارگران در قبال این نامه را شرح داده و گفته آن چه همه ما از آن بی خبریم ذهن نویسنده نامه است، زیرا آقای خوئینی‌ها با زبانی گویا و از موضعی شفاف در کمال ادب و احترام درد امروز و خواسته مردم را با رهبری در میان گذاشته است.

او با اشاره به فحوای نامه گفت: خویینی‌ها شرایط بحرانی کشور و راهکار برون رفت از این دوره را بیان کرده و به نکته اساسی و محوری نارضایتی مردم از این شرایط اشاره داشته است.  

میرزایی نامه خویینی‌ها را اقدامی در تحقق نقد مشفقانه که رهبر بر آن تاکید دارد خواند و انتقاد برخی جریان‌ها به این نامه را مورد نقد قرار داد و گفت: تحلیل یک نامه تا وقتی که نویسنده حاضر و زنده است به نظر حرکتی غیر فنی و ناپخته است؛ خردمندانه و ادبیانه نیست که برای خودمان و از خودمان حرف بتراشیم و دیگران را ذهن‌خوانی کنیم، برچسب بزنیم و به قضاوت بنشینیم.

او با طرح این سوال که این نامه کدام اصل اساسی انقلاب را زیر سوال برده است که دیگران را آشفته کرده؟ گفت: متأسفانه حمله کنندگان مخصوصا اهالی ظاهرا ترمزبریده که قلم به پرخاش‌جویی و نبش قبر و بگم‌بگم و نگم‌نگم گشوده‌اند، بعید می‌دانم به متن و محتوا اشارتی داشته باشند. حداقل همه می‌دانیم که وقتی فردی به نام موسوی خوئینی‌ها دست به قلم برده، سکوت را شکسته و نامه‌ای را مکتوب کرده این‌ها همه در ادبیات سیاسی یک انقلاب خیلی معنا دارد!

این نماینده سابق مجلس در خصوص موضع حزب ایثارگران درباره نامه موسوی خویینی‌ها را شرح داده و گفت: این حزب با سپاس از موسوی خوئینی‌ها عاقلانه می‌داند که از هر نوع اصلاحاتی استقبال کند و آن را دست‌مریزاد گوید و به جای تحلیل و حاشیه و تحشیه با مردم همراه باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از رويداد24، تاریخ انتشار: 20 تیر 1399 ، شماره خبر: 221547، www.rouydad24.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین