پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
سیستم های یکپارچه مدیریت اطلاعات را می توان بعنوان یکی از مهمترین فناوری های قابل کاربرد در بخش کشاورزی دانست ، البته نه در شرایط کشور ما. بنظر می رسد که دکتر خاوازی با ادعای طراحی و بهره برداری از این سیستم و الزام به بهره برداری از آن توسط کلیه بهره برداران و ذینفعان بخش، نادانسته اقدام به غلو نموده باشند.

شعار سال : وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات بیان داشته است که سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات، نظام تصمیم سازی در بخش کشاورزی را متحول می کند. همه مدیران، تشکل ها، بهره برداران و ذینفعان بایستی از این سیستم، اطلاعات کاربردی و عملیاتی برای تصمیم کارشناسی را دریافت کنند.
باید از آقای وزیر پرسید که استاندارد سازی واژگان در این سیستم چطور تعریف شده و تضمین انطباق آن با واقعیت های کف بازار چگونه است، مثلا تعریف اشتغال بر طبق استاندارد سازمان آمار در کف مزرعه جایگاهی ندارد، مشاغل کاذب و غیر کاذب ، اشتغال پاره وقت ، قیمت فروش محصولات و .... .
با چه روشی، می توانید بحث قیمت ها را به روز وارد نموده و راست آزمائی از قیمت وارد شده داشته باشید. گوجه میدان بار و گوجه میوه فروشی دو قیمت متفاوت دارند، کدام را وارد می کنید؟ گوجه میوه فروشی در بالا و پائین شهر متفاوت است؟ از کجا متوجه می شوید که کارشناس شما در شهرستان ، برای فرار از توبیخ های احتمالی قیمت گوجه 500 تومانی کف مزرعه را 700 تومان وارد نکند و .... .
آمار مربوط به بخشی از زیرساخت ها، تعاونی ها و ...... ، تخیلی بوده و وجود خارجی ندارد. آمارسازی هایی که به سهو یا به عمد از قدیم صورت گرفته و سالیان سال است که تکرار می شوند. با این آمارها قصد تصمیم سازی و تصمیم گیری دارید؟
بسیاری از آمارهای بخش جنبه تقریبی داشته و یا بعضا ساختگی هستند(مثل متوسط تولید گندم در هکتار در بعضی از جاها که به طمع دریافت جایزه صورت می گرفت) .
چند درصد از کشاورزان ، با فرض درست و کامل بودن سیستم ادعا شده، توان استفاده از قابلیت های این سیستم را دارند؟
شخص شما بدلیل سابقه مدیریت در سازمان تات، خوب می دانید که ما از چه چیزهایی صحبت می کنیم، لذا خواهشمندیم، دستور به امر مطلق غیر واقع ندهید. استنباط مخاطب مطلع از بخش، ممکن است خدای ناکرده غلو گویی باشد.
منتظر انعکاس توضیحات وزارت محترم جهادکشاورزی در این خصوص هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین