پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در این دوره مجلس، هیئت رئیسه تصمیم گرفت به نمایندگانی که در تهران مسکن دارند و نیاز ندارند، سرویس ندهد و برای بقیه نیز قرار شد به نحوی عمل شود که نمایندگان در قسمت های پایین شهر سکونت گزینند.
علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون ودیعه ۲۰۰ میلیونی مسکن نمایندگان، گفت: متاسفانه در دوره‌های قبل خانه‌های سازمانی مجلس به انحاء مختلف به افرادی خاص فروخته شد به نوعی که امروز مجلس هیچ خانه سازمانی ندارد و با این اقدام نمایندگان در تهیه مسکن دچار مشکل شدند.

وی افزود: مجلس باید برای نمایندگان جدید که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند محل سکونت فراهم کند همانطور که برای فرمانداران، شهرداران، مدیران کل، استانداران، پزشکان و ... که در جایی غیر از وطن خود خدمت می‌کنند دولت مکان سکونت اختصاص می‌دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه در این دوره هیات رئیسه تصمیم گرفت به نمایندگانی که در تهران مسکن دارند و نیاز ندارند، سرویس ندهد، ادامه داد: بر این اساس تعدادی از نمایندگان اعلام کردند درخواستی در این رابطه ندارند؛ برای تعداد دیگری که درخواست داشتند، مثلا معلم بودند و توان پرداخت اجاره منزل در تهران را نداشتند، قرار شد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان وام جهت ودیعه مسکن در نظر گرفته شود.

سلیمی بیان داشت: اکثر این نمایندگان با این روش مخالف بودند و اعتقاد داشتند مجلس باید برای مسکن این نمایندگان در دوره ماموریت چاره اندیشی کند، علاوه بر این با این مبلغ در تهران به سختی می‌توانستند رهن منزل را تامین کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان بیان داشت: این مبلغ ودیعه مسکن به صورت وام است و فقط به تعدادی که نیاز داشتند و کتبا تقاضا کردند پرداخت شده است نه به همه نمایندگان.

وی افزود: منشا این مشکل اقدام ناصواب مجالس قبل در فروش خانه‌های سازمانی مجلس بوده است. همچنین قرار شد به نحوی عمل شود که نمایندگان در قسمت‌های پایین شهر سکونت گزینند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از راه دانا، تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۶۲۷۶۶۱، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین