پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۸۹۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در مورد ظرفیت های این صنعت در کشور سخن گفت و بیان کرد: با وجود ظرفیت بالای این صنعت تنها 20 درصد این ظرفیت در حال حاضر در کشور فعال است.
شعار سال: احد ذوالرحمی در مورد تأمین تجهیزات خط تولید کارخانه کاغذ خوزستان اظهار داشت: سال گذشته در جلسه هیأت نظارت بر اجرای قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخل در وزارت صنعت، موضوع تأمین تجهیزات این کارخانه مطرح شد که نمایندگان انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی و همچنین شرکت سبز خوزستان در این جلسه حضور داشتند.
وی ادامه داد: در آن جلسه اعضای هیأت نظارت اعلام کردند که در ایجاد خط تولید کاغذ خوزستان، امکان تأمین ۶۰ درصد تجهیزات از تولیدات داخل وجود دارد و قرار شد مدیران شرکت سبز خوزستان در خصوص نحوه تامین تجهیزات مورد نیازشان مدارک بیشتری را به این هیأت نظارت ارائه کنند.
ذوالرحمی تصریح کرد: بعد از آن، دیگر نمایندگان این شرکت در جلسات هیأت نظارت حضور پیدا نکردند و در نهایت، مصوبه شورای اقتصاد را برای تأمین ۳۰ درصد تجهیزات از طریق ساخت داخل و ۷۰ درصد از طریق واردات دریافت کردند.
وی با اشاره به برخی نامه‌نگاری‌های انجام شده از سوی انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی با دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری کارخانه کاغذ خوزستان ۴۰۰ میلیون یورو برآورد شده که قابلیت تأمین ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز آن از طریق داخل وجود دارد. در عین حال، می‌توانستیم با قرار دادن شرکت طراحی مهندسی در کنار مجریان این طرح نسبت به بومی‌سازی تکنولوژی تولید تجهیزات وارداتی نیز اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور در واکنش به نامه نگاری ما، دستور پیگیری موضوع را به سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت داده است، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد ظرفیت صنعت ساخت تجهیزات کشور فعال است و بقیه این ظرفیت خالی مانده است.
بی توجهی به ظرفیت تولید تجهیزات صنعتی
به گفته دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، هم اکنون حدود هزار سازنده بزرگ تجهیزات صنعتی در کشور وجود دارد و امکان ساخت تجهیزات یک پالایشگاه از صفر تا ۱۰۰ در کشور فراهم است.
وی ادامه داد: طی ۷ سال اخیر ۵۰ تا ۶۰ مورد داخلی‌سازی تجهیزات برای اولین بار در کشور صورت گرفته و علاوه بر بازار داخل، کشور‌های اطراف نیز بازار هدف سازندگان ایرانی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۵۰۱۰۰۰۳۱۴، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین