پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۰۶۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
اظهارات ناصر رزازی خواننده مشهور کرد در مصاحبه با بی بی سی درباره علاقه کردها جهت الحاق به ایران گفت. او اتحاد کردها را یک اصل می داند در عین حال پیشنهاد می کند که به ایران بپیوندند.
شعار سال: ناصر رزازی در اسفند سال ۱۳۹۰ در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی به تجزیه طلب نبودن کُردها اشاره نموده و به لزوم یکپارچگی ایران پرداخت.ناصر رزازی در این مصاحبه تمامی احزاب مسلح کُردی را زیر سوال برد و گفت گروه هایی از جمله کومله و دمکرات به بیراهه رفته اند . آنها نتوانسته اند فرهنگ کُرد را به دیگران نشان دهند.این گروه ها با استفاده از زور و سلاح می خواهند قدرت را در کردستان بدست بگیرند اما سلاح در کردستان چاره نیست وبایستی از راه گفتمان مسئله حل شود.
او در این برنامه می گوید که ما هرجا باشیم ایرانی هستیم. کردستان بزرگ یک فریب بزرگ است. ما تجزیه طلب نیستیم. گلایه من از دولتمردان ایران این است که چرا برای اتصال مناطق کردنشین سوریه، عراق و ترکیه به ایران تلاش نمی کنند؟
 
تعداد بازدید : 312
 

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

ناصر رزازی (زادهٔ ۳۰ خرداد ۱۳۳۴- محله جورآباد سنندج- فرزند صالح) خواننده، شاعر و نویسنده کرد اهل ایران بوده که علاوه بر کار خوانندگی به تدریس زبان کردی و لری و ترجمه و تألیف نیز می‌پردازد.ناصر رزازی با اکثر هنرمندان کرد در جای جای مناطق کردنشین در خارج و داخل ایران دیدار و ارتباط داشته و من تسلط بر لهجه های مختلف کردی، همواره از اسطوره موسیقی کردی، حسن زیرک به عنوان الگو و کسی که بیشترین تاثیر را در زندگی هنریش داشته،یاد می کند.

او معتقد است که کورد ها بیشتر از هر قومی در ایران مورد ستم قرار گرفته اند و این در زمان جنگ بیشتر صدق می کند چرا که ایران در برخی موارد شهر های کورد نشین عراق را هدف حملات قرار می داد و دولت بعث عراق هم بیشتر مناطق مرزنشین ایران را هدف قرار می داد که نیمی از این شهرها درغرب کشور کورد نشین هستند (شهر حلبچه در عراق به دلیل عدم مقاومت در برابر نیرو های ایرانی که در میان آنها کوردها هم بودند به تصرف ایران در آمد که بعدا موجب خشم صدام حسین قرار گرفت که بعد از چند عملیات و مقابله با نیروهای ایرانی، کل شهر حلبچه را قتل عام کرد.دریک روز تعداد نزدیک به پنج هزار نفر مرد و زن و کودک مقابل چشمان هم به دلیل انتسشاق بمب های شیمیای جان دادند). کاک ناصر بعد ها بعدها به اروپا مهاجرت کرد و سپس به اقلیم کردستان عراق بازگشت. 

علاقه کردها به الحاق به ایران+ فیلم

در ۲۳ دی ۱۳۹۳، آلبوم ناصر رزازی به نام چیاوان از سوی شرکت آوای ماد در تهران با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. به دلیل سابقهٔ عضویت او در گروه کومله ( ناصر رزازی در اوایل انقلاب، به دلیل وجود گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در بخش‌های کردنشین ایران، مدتی به عضویت حزب کومله درآمده بود اومعتقد بود) ،موجب اعتراض برخی از رسانه‌های داخل ایران قرر گرفت. محمدحسین نوش‌آبادی، سخنگوی وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی خبری، مبنای صدور مجوز برای آثار موسیقی را محتوای اثر اعلام کرد و نه اندیشه‌ها، رفتار‌ها و گذشتهٔ افراد.

ناصر رزازی و بیان علاقه کردها به الحاق به ایران+ فیلم

ناصر رزازی دو فرزند پسر به نام‌های ماردین و کاردو و یک دختر به نام دلنیا دارد. دلنیا رزازی نیز در عرصهٔ خوانندگی مشغول فعالیت هنری است. مرحومه مرضیه فریقی همسر ناصر رزازی که او نیز خواننده عرصه موسیقی کردی بود در تابستان ۲۰۰۴ در یک سانحهٔ پزشکی در استکهلم سوئد درگذشت. وی پس از مرگ فریقی، با ایران نسیمی که همچون فریقی اهل مریوان است ازدواج کرد.

وی در جدیدترین کار خوانندگی خود تیتراژ سریال نون خ را خوانده که بسیار مورد توجه قرار گرفت .

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خاورستان، تاریخ انتشار: 3 تیر 1399 ، کدخبر: 96412  ، www.khavarestan.ir / سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: ناصر رزازی ، کردهای عراق ، کردهای ترکیه ، خواننده مشهور کرد ، علاقه کردها به الحاق به ایران ، کردستان بزرگ ، کردستان عراق ، الحاق مناطق کردنشین منطقه به ایران ، اتصال مناطق کورد نشین به ایران ، کردهای سوریه ، کوردهای عراق ، کوردهای سوریه ، کوردهای ترکیه ، کوردهای ایران ، تمایل کوردهای سوریه ترکیه و عراق برای پیوستن به ایران ، سراب بودن کوردستان بزرگ ، ناصر رزازی خواننده ، ناصر رزازی خواننده کرد ، آلبوم چپاوان ناصر رزازی ، آثار ناصر رزازی ، آلبوم های ناصر رزازی ، محله جورآباد سنندج ، مه‌لول گیان ، خه‌می نان ، شاره‌که‌م ، مصاحبه صدای آمریکا با ناصر رزازی ، مصاحبه بی بی سی با ناصر رزازی ، فرزندان ناصر رزازی ، همسر ناصر رزازی ، ماردین و کاردو رزازی ، دلنیا رزازی ، مرحومه مرضیه فریقی ، ایران نسیمی ، کاک ناصر ماموستا ، فولکلور کردی ، حسن زیرک خواننده ، مرحوم حسن زیرک ، آلبوم مشترک ناصر رزازی و زکریا یوسفی به نام چیاوان ، naser razazi ، محله کانی کمیز سنندج ، زندگینامه ناصر رزازی ، تیتراژ نون خ ، آئین یارسان ، آئین یارسان کردهای کلاردشت ، دانلود آهنگ های ناصر رزازی ، بارگه خه مم هه لگرت و ، کردی قدیمی و جدید ، آلبوم ناصر رزازی ، دانلود آلبوم کوردی ناصر رزازی ، بسیار قدیمی از ناصر رزازی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
2
61
آخ گفتـــــــــی ... کــــه این آرزوی ما مردم ایرانم هست که از صمیم قلب امیدواریم کردها به ما پیـــــــــــوند بخـــــورن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
1
27
ایران نیاز به اقتصادی قوی دارد و احیای امپراتوری ایران دور از ذهن نیست
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
27
هرجا کرد هست آنجا ایران هست.مرزهای شرقی ایران رود سند تا مدیترانه در در غرب می باشد.ایران یک واقعیت هست و این مرز بندی ها یعنی محصور کردن ایران در یک چهار دیواری که استعمار پیر انگلیس و روسیه به ما تحمیل کردند و جدای بین شاخه های قوم ایرانی.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
36
من به عنوان یک ترک زبان با صمیم قلب خواستار الحاق عموزاده هایم(کرد ها)به مام میهن هستم.عاشقتونم از تبریز
رسول چوبانی شروانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
5
30
منم کردم تو ارمیه عروس کردستان ارزوی تمام ۹۶ملیون کرد هست که به ایران پپیوندن چون میان زبان شیرین کردی و شیرین فارسی فرقی نیست ‌بچه‌های کردستان زود فارسی یاد میگیرند کرد و فارس از یک نژادن ما کردها اصل ایرانی هستیم مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس و ترکیه و آذربایجان درود بر ایران پهناور و رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای علیه السلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
1
18
درود بر کردستان و ایران و سوریه مرگ بر آمریکا و اسرائیل و منافقین ترکیه درود بر ایران پهناور و رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای علیه السلام کردو فارس از یک نژادن ما کردها اصل ایرانی هستیم
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
1
11
من یک پارسی هستم ک در شهرری زندگی میکنم .. به امید روزی ک مناطق کرد نشین برون مرزی به خاک وطن الحاق شود. و همچنین باکو، نخجوان ،قره باغ و... بخدا ب والله به قرآن قسم ایده کردستان بزرگ و توران بزرگ دروغ محض هست و همش حیله اسرائیل و آمریکاست. چه بخواهیم چه نخواهیم همه آریایی و ایرانی الاصل هستیم . و برای بازگشت به وطن کمپین باید تشکیل داد.
مهرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
1
3
عزیزان کرد ایرانی ترین قوم ایران بزرگ و یکپارچه و قدرتمند هستند و انشالله بزودی باید به همدیگر بپیوندیم و دیگر اجازه ندیم که اسرائیل و آمریکا و انگلیس بینمون تفرقه افکنی کنند و ما هم خون همدیگر رو بریزیم و سودش رو ابرقدرت های کثیف ببرند، وگرنه چرا باید بین ایرانیان داخل مرز و اقوام ایرانی اونطرف مرزهای کشور که با تفرقه افکنی ها بینمون جدایی انداخته اند برادرکشی شود؟ حیف!
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب


شما در این کامنت، وحدت ملی ایرانیان را کانون توجه قرار دادید یا تشکیل اقلیم مستقل کرد را؟ 

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
5
ایران عزیزیادگارکوروش کبیراست نه تجزیه میشود ونه منزوی ماکردهاوفارسهاازاول هم سربازکورش بودیم الانم با تمام ایرانیان متحدهستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
0
1
دقیقا وظیفه حکومت ایران الحاق کردستان ترکیه و سوریه و عراق به ایرانه ولی هیچ تلاشی نمی کنه فقط چسبیده به سوره و لبنان
مدیر پایگاه

سلام 
الان مثلا نظر سیاسی دادی؟ متن فرهنگیه اخوی. کامنت تخصصی بفرست

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین