پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
محمد گفت: قرارگاه خاتم الانبیا آمادگی ساخت بیمارستان سریع النصب ظرف مدت ۲۰ روز را دارد.
شعار سال: سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امروز در نشست خبری اظهار کرد: قرارگاه خاتم در حوزه ساخت بیمارستان توافقنامه‌ای با وزارت بهداشت به امضا رسانده است.

او افزود:‌ از نظر ما وضعیت تعداد تخت بیمارستانی در کشور بحرانی است. متوسط جهانی به ازای صد هزار نفر ۳.۱ تخت بیمارستانی است، اما در کشور ما به ازای هر هزار نفر ۱.۶ تخت بیمارستانی وجود دارد در حالی که در کشوری مثل ژاپن به ازای هر هزار نفر ۱۳ تخت بیمارستانی وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: با این حال در کشور ما توزیع تخت بیمارستانی هم متوازن نیست و به لحاظ درمانی نوعی بی‌عدالتی وجود دارد.

محمد افزود: در این راستا وزارت بهداشت قراردادی با قرارگاه خاتم برای ساخت ۱۹ هزار تخت بیمارستانی منعقد کرد که تا به امروز ۷ هزار و ۲۰۰ تخت منجر به قرارداد و اجرا شده است و از این رقم هزار و ۵۰ تخت تکمیل و تحویل شده است.

او تاکید کرد: ۶۲۰۰ تخت بیمارستانی در حال احداث و اجرا داریم و قرارداد خاتم در ۱۱ استان بابت این پروژه‌ها فعال است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود:‌ از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی مشکلات مالی دارد برای تامین مالی این پروژه‌ها تفاهم کردیم بخشی به صورت نقد و بخشی در قالب تهاتر با ملک تامین مالی شوند.

محمد گفت: قیمت ساخت و تجهیزات دائما رو به افزایش است، اما قرارگاه در شهر‌های مختلف بابت این پروژه‌ها فعال است و کار را ادامه داده است.

او افزود: بیمارستان پوست رازی در ضلع شرقی بیمارستانی رازی تهران در خیابان وحدت اسلامی در قالب ۸ طبقه با ۱۶۰ تختخواب توسط قرارگاه تکمیل شد که در حال حاضر در حال بهره‌برداری است، اما به زودی با حضور مقامات افتتاح رسمی می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار کرد: همچنین بیمارستان شهدای تجریش در فاز دوم با ۷۵۰ تخت خواب توسط قرارگاه اجرا می‌شود؛ و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال تحویل خواهد شد.

محمد گفت: جمع کل ۷ هزار و ۲۰۰ تختخواب بیمارستانی جمعا ۱۹ هزار متر مربع بنا است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که هم اکنون در خصوص بیماری کرونا در کشور ایجاد شده در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت و درمان برگزار شد ما اعلام کردیم که در صورت لزوم اقدام به ساخت بیمارستان‌های سریع النصب به صورت بلوکی و همچنین بیمارستان دائم به صورت فلت در بخش‌هایی که دولت اعلام می کند آمادگی داریم.

‌می‌توانیم بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سریع‌النصب را ۲۰ روزه تحویل دهیم
او اظهار کرد: مشخصات این بیمارستان‌های سریع النصب مانند بیمارستان‌های دائمی است و در هر نقطه از کشور قابلیت بنا دارد.

محمد تصریح کرد: بیمارستان‌های ۴۰۰ تختخوابی سریع را می‌توانیم در مدت ۲۰ روز بسازیم و تحویل دهیم.

او با بیان اینکه تمام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سعی دارد در حوزه درمان و بهداشت در خدمت مردم باشد و در این حوزه خدمت‌رسانی کند افزود: قرارگاه سازندگی از زمان شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کرده و در استان‌های مختلف کارگاه‌های چرخ خیاطی برای اشتغال پایدار راه‌اندازی کرده که تمامی چرخ خیاطی‌ها برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است.

او اظهار کرد: تاکنون ۵۳ هزار ماسک و ۲ هزار کاور محافظ تهیه شده و هر زمانی نیاز باشد این کارگاه‌ها فعال است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در ادامه به احداث مسکن هم اشاره کرد و گفت: اخیراً ارتباطی از طریق وزارت راه و شهرسازی در این حوزه برقرار شده و با توجه به اینکه حجم بسیار زیادی برای این پروژه‌ها پیش بینی شده با وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار کرده ایم، اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

محمد اظهار کرد: در هر استان قرارگاه یک مجموعه خواهد شد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بهتر است که ارتباط مستقیمی در حوزه مسکن با مردم نداشته باشد گفت: این قرارگاه تنها در قالب پیمانکار فعالیت خواهد کرد.

محمد به ساخت تونل انتقال آب در شرق تهران هم اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌های مهم در شرق تهران و برنامه‌هایی که انجام شده آن است که آب انتقال داده شود و در این زمینه قرارگاه دو دستگاه تی بی ام به مبلغ ۲۴ و ۲۵ میلیون دلار تامین کرده، اما به دلیل آنکه منابع مالی آن هنوز پرداخت نشده این پروژه متوقف شده است.

او توضیح داد: وزارت نیرو در حال پیگیری است که منابع مالی آن را تامین کند. قرارگاه سازندگی پیشنهاد داده بود که از بودجه سال ۹۹ برای اجرای این پروژه استفاده شود، اما هنوز منابع مالی برای آن در نظر گرفته نشده است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در ادامه به پروژه کنارگذر جنوبی تهران اشاره کرد و گفت: یک آزادراه بزرگ و استراتژیک به طول ۱۶۰ کیلومتر است که از آبیک قزوین، ضلع جنوبی استان البرز و استان تهران عبور می‌کند و به چرمشهر در آزادراه قم گرمسار متصل می‌شود.

محمد بیان کرد: این آزادراه مسیر برای خودرو‌های سبک را تا دو ساعت و برای خودرو‌های سنگین تا یک و نیم ساعت کوتاه می‌کند و نقش موثری در صرفه‌جویی سوخت دارد.

او یاد آور شد: این آزادراه در سامانه پدافند غیرعامل در استان‌های البرز و تهران در مورد استفاده قرار می‌گیرد و حجم ترافیک عبوری تهران و البرز را کاهش می‌دهد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا تاکید کرد: مقرر شده است این آزادراه قزوین قدیر نامگذاری شود و طی برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد تا آبان ماه امسال تکمیل می شود.

او توضیح داد: این پروژه از روند پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است و ۷۰ درصد از منابع آن توسط قرارگاه و ۳۰ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود همچنین ارزش ریالی این پروژه ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که نقش بسزایی در کاهش ترافیک تهران و البرز دارد.

او عنوان کرد: این آزادراه ظرف مدت ۵ سال تکمیل شده و یک رکورد بزرگی در احداث آزادراه‌ها به شمار می‌رود همچنین حدود ۳۸۰ میلیارد تومان از منابع مالی آن باقی مانده که به صورت اوراق مشارکت توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می‌شود.

محمد در ادامه به پالایشگاه آناهیتا هم اشاره کرد و گفت این یک پروژه پالایشگاهی است که قرارگاه سازندگی طراح و سازنده آن است و مراحل طراحی آن کاملاً توسط نیرو‌های داخلی در حال انجام است و در این پروژه اراضی آماده و طراحی‌های آن انجام شده و در یک دوره چهار ساله این پروژه تکمیل می‌شود.

محمد در ادامه به راه آهن چابهار زاهدان اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه تنها بندر اقیانوسی کشور بندر چابهار است و این راه آهن به این بندر متصل می‌شود بنابراین تحریم‌ها در آن اثری ندارد.

او ادامه داد: این پروژه در قالب طرح بزرگ یک کمربند یک جاده است که توسط کشور چین در حال اجرا است و ما در سال‌های گذشته در چابهار بندر شهید بهشتی را ساخته و فاز یک آن را تکمیل و یک ظرفیت بسیار خوبی ایجاد کرده ایم، اما با توجه به اینکه امکان بارگیری بار اندازی وجود ندارد نتوانستیم کامل از ظرفیت بندر شهید بهشتی استفاده کنیم.

او تصریح کرد: با اتصال چابهار به زاهدان از آنجا به یونسی، و از یونسی به مشهد و سرخس متصل خواهد شد بنابراین کشور‌های آسیای میانه به دلیل آن که فاصله‌ها را بسیار کوتاه می‌کند از این پروژه استقبال کرده اند.

او گفت: مقام معظم رهبری برای تکمیل این پروژه تاکید زیادی داشتند و به همین دلیل مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از ذخیره ارزی به این پروژه اختصاص داده شد و در طول سه ماه گذشته بخشی از منابع مالی این پروژه عملیاتی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طول این پروژه ۷۳۰ کیلومتر است که در مناطق صعب العبور و ناامنی ساخته می‌شود و قرارگاه در هشت بخش کارگاه فعال دارد در این پروژه ۱۵۰۰ دستگاه ماشین آلات و ۳ هزار نیروی انسانی فعال وجود دارد و ما سرعت احداث این پروژه را افزایش خواهیم داد.

او تاکید کرد: مسیر زاهدان تا خاش امسال به بهره برداری می‌رسد و امسیر چابهار تا ایرانشهر هم امیدواریم امسال عملیاتی شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا توضیح داد: پالایشگاه آناهیتا توسط قرارگاه خاتم طراحی و ساخته می‌شود که در حال طراحی هستیم. تخصیص از وزارت نفت گرفته شده است. زمین تامین شده است و با اتمام طراحی عملیات پروژه آغاز می‌شود و در ۴ سال ساخته خواهد شد.

محمد با بیان اینکه پروژه پالایشگاه آناهیتا را به صورت فاز به فاز تکمیل می‌کنیم، گفت: با احداث هر فاز درآمدی ایجاد می‌شود که در تکمیل فاز بعدی به ما کمک می‌کند.

او عنوان کرد: در ساخت پالایشگاه آناهیتا از تجهیزات و نیروی ایرانی حداکثر استفاده را داریم. ساخت تجهیزات کاملا ایرانی است و در ستاره خلیج فارس هم این تجربه را داشتیم و آناهیتا هم به صورت پالایشگاهی ایرانی احداث می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار کرد: پالایشگاه آناهیتا نقش عمده‌ای در صادرات کشورمان به همسایه‌های غربی خواهد داشت و محصولات آن به هیچ وجه تحریم پذیر نیست. نفت خام را به فرآورده در سطح پایین دستی تبدیل می‌کنیم که این قابل تحریم نیست و در دنیا خواهان زیادی دارد وکشور ما هم بخش عمده‌ای از این را وارد می‌کند.

محمد افزود:‌۱۵۰ هزار بشکه نفت خوراک پالایشگاه در روز است که از محل مخزن نفتی شمال دزفول توسط خط لوله تامین می‌شود.

او گفت: آبرسانی بین استان‌ها مباحث پیچیده‌ای است. در کشور ما ۸۰ درصد بارش‌ها در ۲۰ درصد سطح کشور انجام می‌شود و ضرورت دارد طرح‌های انتقال آب حوزه به حوزه انجام شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد:‌انتقال آب حوزه به حوزه از سوی وزارت نیرو انجام شده است، اما عدم تفاهمی بین استان‌هایی نظیر خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

محمد با تاکید بر اینکه حتما باید اجماعی بین نخبگان در این باره صورت گیرد، گفت:‌ما معتقدیم قبل از اجرای این طرح‌ها باید اقناع فکری و ذهنی انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1399، کد خبر: 7439183،  www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
به نظر میاد که با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم و این مسئله در مواقع بحرانی می تونه مشکل ساز بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین