پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۳۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
شاخص کل امروز بورس در حالی که در دقایق ابتدایی معاملات به ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار واحد رسیده بود، ناگهان با فشار عرضه به ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد سقوط کرد.
شعار سال: در معاملات امروز بورس تهران که با شاخص دو میلیون و ۷۸ هزار واحد آغاز شد، در دقایقی پس از آغاز معاملات، شاخص کل به دو میلیون و ۱۰۳ هزار واحد رسیده، اما دو ساعت پس از آغاز معاملات ناگهان شاخص به دو میلیون و ۶۵ هزار واحد رسید.

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در حال حاضر با افت ۱۳ هزار واحدی نسبت به روز گذشته در رقم دو میلیون و ۶۵ هزار واحد قرار گرفته است و شاخص کل ۶۲ صدم درصد افت نشان می‌دهد.

شاخص هم وزن نیز با کاهش ۸ هزار واحدی به ۵۲۵ هزار واحد رسیده است.

علت نوسان امروز شاخص خلف وعده دولت برای عرضه سهام چهار پالایشگاه در قالب صندوق دارا دوم بود که تا دیشب به صورت رسمی اعلام شده بود قرار است سهام آن دوم شهریور ماه عرضه شود، اما امروز سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه‌ای عرضه سهام دارا دوم در شهریور ماه را تکذیب و اعلام کرد از آنجا که وزارت نفت اقدامی برای تشکیل این صندوق انجام نداده است، مقرر شد سهام این پالایشگاه‌ها به صورت بلوکی عرضه شود. این تغییر ناگهانی که در شروع معاملات امروز هم شایعاتی درباره آن وجود داشت باعث شد کسانی که طی روز‌های گذشته به امید عرضه سهام دارا دوم، اقدام به خرید سهام پالایشی کرده بودند در صف فروش قرار بگیرند.

معامله گران امروز از بی برنامگی دولت گلایه‌مند و به اتخاذ تصمیمات دفعتی توسط دولتمردان معترض هستند و معتقدند این رویه دولت منجر به بی اعتمادی سرمایه گذاران به بورس می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 مرداد 1399، کد خبر: 4994957،  www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
بورس قطعا ریزش خواهد کرد بخاطر اینکه هیج جای دنیا اینطوری بورس صعود نمی کنه با این وضعیت حبابی . فقط بورس ایران بود که با همه جا متفاوت عمل کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین