پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: پس از چند ماه، این هفته طرح تحول صنعت خودروسازی جهت امضا گرفتن و اعلام وصول تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.
شعار سال: آشفتگی در بازار خودرو همچنان ادامه دارد و بدون تردید یکی از عمده دلایلی که باعث شد حسین مدرس‌خیابانی وزیر پیشنهادی صمت نتواند از مجلس یازدهم رأی اعتماد بگیرد، نابسامانی در حوزه خودرو بود.

خودروسازان تأکیددارند بگویند در حال ضرر دادن هستند و قیمت واقعی خودرو بالاتر از رقم‌های اعلام‌شده است و از طرفی، علاوه بر مردم، مجلس نیز منتقد جدی در قیمت‌گذاری‌ها است.

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس به گفت: وقتی انتخابات دوم اسفند به پایان رسید و ترکیب مجلس یازدهم مشخص شد، ما منتخبین مردم پیش از شروع به کار خود در مجلس، همفکری‌های لازم برای نظم بخشیدن به حوزه خودرو را آغاز کردیم. ازاین‌رو وقتی کارمان در مجلس رسماً آغاز شد یکی از اولین اقداماتمان ورود به حوزه خودرو بود و پس از شکل‌گیری کمیسیون‌ها، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اعضا، افزایش قیمت و بررسی کیفیت و امنیت خودرو‌های تولیدشده بود.

وی افزود: پس از دو، سه ماه کار فشرده در کمیسیون صنایع و برگزاری جلسات متعدد با خودروسازان، کارشناسان، منتقدان، دانشگاهیان، نمایندگان ادوار و... طرح تحول صنعت خودروسازی را با موضوعات و مسائل پیرامونش آماده کردیم که ان‌شاءالله اگر مشکلی پیش نیاید در همین هفته جاری می‌توانیم امضا جمع کرده و برای اعلام وصول تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کنیم.

مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به اینکه هدف این طرح تنها کاهش قیمت خودرو است؟ گفت: کاهش قیمت خودرو یکی از محورهای این طرح است. نحوه قیمت‌گذاری، کنترل سوداگری در بازار خودرو، پیوند زدن دو موضوع کیفیت و ایمنی خودرو به سود خودروسازان؛ یعنی سود و منافع خودروسازان تابعی باشد از کیفیت و ایمنی خودرو و همچنین توسعه فناوری در صنعت خودرو و موضوع صادرات و واردات خودرو از دیگر عنوان‌هایی است که در این طرح دیده شد.

نماینده تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: من معتقدم اگر می‌خواهیم یک‌بار برای همیشه به بی‌نظمی‌های بازار خودرو پایان دهیم باید جلوی سوداگری در این حوزه گرفته شود، یعنی تلاش‌های بعدی پشت سر این اتفاق تعریف می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد24، تاریخ انتشار: 26 مرداد 1399، کد خبر: 75549، www. eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین