پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۷۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بیماری کرونا در ایران هنوز در حالت پیک است و ما شاهد آمار ثابتی از این بیماری هستیم، گفت: برای آنکه در پاییز شاهد افزایش صعودی این بیماری نباشیم، لازم است استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها را جدی بگیریم.
شعار سال: بابک عشرتی به ثبات بیماری کرونا بعد از ایجاد موج جدید ویروس در کشور اشاره کرد و افزود: البته این ثبات شکننده است، اگر نخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنیم.
وی با عنوان این مطلب که نتیجه هر تغییر رفتار بهداشتی بعد از گذشت ۱۵ روز نمایان می‌شود، گفت: با شیوع کرونا در کشور، وارد تعطیلات نوروزی شدیم و به یکباره کشور تعطیل شد و همین مسئله موجب شد تا شیب منحنی کرونا کاهش پیدا کند.
عشرتی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم همان شیب فروردین به سرعت نمایان شود، باید تعطیلی اساسی در کشور داشته باشیم که به لحاظ اقتصادی و اجتماعی، نمی‌توانیم چنین تعطیلی داشته باشیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که آثار تغییرات در رفتار‌های بهداشتی را نمی‌توان به سرعت شاهد بود، گفت: در حدود دو هفته است که رشد بستری بیماران کرونایی در تهران تقریباً ثابت شده است، اما این ثبات می‌تواند شکننده باشد.
عشرتی با اشاره به در پیش بودن پاییز و زمستان و احتمال شیوع آنفلوانزا همزمان با بیماری کرونا در کشور، افزود: آنچه مسلم است، با توجه به اینکه هنوز داروی قطعی و واکسن برای کرونا وجود ندارد، بهترین راهکار مقابله با این بیماری، رعایت سه استراتژی «شفا» است. یعنی، شستن دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک، به عنوان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلاء محسوب می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۹۹۸۸۰۹، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
خدا به داد برسه با این کرونای لعنتی . دیگه خسته شدیم واقعا از ضد عفونی کردن و قرنطینه شدن. بچه ها چه گناهی کردن که دارن توی این دوره زندگی می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین