پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
بعد از دورانی که پیامک‌های ارزش افزوده مزاحمت‌های زیادی ایجاد می‌کردنند، حالا پیامک‌های اطلاع رسانی مخصوصا در اپراتور ایرانسل برای کاربران مزاحمت ایجاد می‌کند.

شعار سال: بسیاری از مردم و مشترکان تلفن همراه، همچنان با گذشت چند سال از اجرای طرح مقابله با مزاحمت‌های تلفنی، اسیر پیام‌های تبلیغاتی ایرانسل هستند و اعتراض‌شان را با شبکه‌های اجتماعی نیز کشانده‌اند؛ همراه موبایلستان باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

اگر از کاربران ایرانسل باشید حتما متوجه شده‌اید که در طول روز پیامک‌های تبلیغاتی آزاردهنده‌ای از سوی این اپراتور ارسال می‌شود. پیامک‌هایی که صرفا جهت اطلاع رسانی بسته‌های پیامک یا اینترنت هستند و یا کد‌های دستوری را یادآور می‌کنند. اما مشکل اصلی اینجاست که همان پیام هر روز مجددا ارسال می‌شود. 


امروز با مروری در توئیتر متوجه شدیم که کاربران بسیار زیادی از این مشکل ناراضی هستند و اعلام می‌کنند که پیامک‌های مزاحم ایرانسل امانشان را بریده است و برای اینکه به حرفشان رسیدگی شود آی‌دی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز تگ میکنند. در زیر اغلب این توئیت‌ها نیز پشتیبانی ایرانسل پاسخی نوشته و مدعی شده که با شماره‌گیری کد دستوری خاصی می‌توان از شر این پیامک‌ها خلاص شد. اما ما نیز این کد دستوری را روی سیمکارت خود ارسال کردیم و با پیام «شماره شما قبلا در فهرست درخواستی ثبت شده است» مواجه شدیم. اما با این وجود همچنان هر روز شاهد پیامک‌های مذکور هستیم. ما در موبایلستان برای پیگیری موضوع با اپراتور ایرانسل تماس گرفتیم و مشکل را گزارش دادیم. بعد از دریافت شماره پیگیری و گذشت حدود دو هفته از ماجرا، همچنان مشکل پابرجاست.

 

04

 

 

02

 

03

 

 

01


اما سوال اینجاست که چرا باید چنین پیامک‌هایی ارسال شوند؟ پیامک‌هایی که جز مزاحمت هیچ نتیجه دیگری ندارند. از سوی دیگر رگولاتوری و وزارت ارتباطات توجه ویژه‌ای به پیامک‌های تبلیغاتی دارند و طیف وسیعی از سیمکارت‌هایی که از آن‌ها پیام‌های تبلیغاتی ارسال می‌شد را مسدود کردند. اما با این وجود ایرانسل همچنان چنین پیامک‌هایی را برای کاربرانش ارسال می‌کند. این که ایرانسل چرا از بستری که در اختیار دارد سواستفاده می‌کند و پیامک‌های تبلیغاتی آزادهنده برای کاربرانش می‌فرستد خود جای سوال دارد و اینکه چرا وزارت ارتباطات به این موضوع ورود نکرده خود سوال دیگر است.

 

هرچه که باشد این پیام‌ها جز آزار کاربران چیزی به همراه ندارد و حتی اگر استدلال ایرانسل از ارسال این حجم پیام تبلیغاتی، دسترس‌پذیری بیشتر به مشترکانش است، باید گفت مشترکی که متقاضی دریافت سرگیس‌های خاص باشد با وجود بسترهای تبلیغاتی گسترده این اپراتور اعم از رادیو و تلویزیون، فضای مجازی و دیجیتال، محیطی و… قطعا راهی برای پاسخ به نیازش خواهد یافت یا در بدترین حالت وارد سایت اپراتور خواهد شد و خدمت موردنظرش را سرچ خواهد کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟ 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: 3 شهریور 1399، کد خبر: - ،  www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین