پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
من در کنار پاسپورت ایرانی، پاسپورت لهستانی گرفتم و این موضوع اتفاق خاصی نیست. من برای تیم ملی ایران بازی خواهم کرد و کشورم را دوست دارم. به هر حال گاهی تحلیل‌هایی منتشر می‌شود که پایه و اساسی ندارند.
شعار سال:سرعت پرواز میلاد عبادی‌پور از ارومیه به لهستان بیش از آنچه تصور می‌شد، زیاد بود. کشف اسلوبودان کوواچ به سرعت موفق شد در لیگ جهانی 2014 بدرخشد و جوان‌ترین بازیکن جام هم لقب بگیرد. سه فصل حضور در کاله و قهرمانی در لیگ برتر منجر به بازگشت او به شهر زادگاهش ارومیه و بازی در شهرداری ارومیه شد تا تجربه‌هایش به تدریج افزایش پیدا کند. او درنهایت به بانک سرمایه پیوست تا قهرمانی در لیگ برتر را با این تیم هم تجربه کند. شایعات لژیونر شدن عبادی‌پور به سرعت دست‌به‌دست شد و او درنهایت به صورت قرضی راهی الریان قطر شد. سال 2017 اما سال اوج عبادی‌پور بود جایی که او تصمیم گرفت راهی اسکرابلچاتوف لهستان شود و اولین بازیکن ایرانی شود که در لیگ این کشور به میدان می‌رود. دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال حالا سه سال است که در لهستان، آقایی می‌کند و درخشان ظاهر شده است. به همین بهانه هم بود که عبادی‌پور در جشن 90 سالگی باشگاه اسکرابلچاتوف و پیش از دیدار مقابل یاستربسکی تابعیت لهستانی گرفت تا شایعات درباره احتمال مهاجرت او در ایران قوت بگیرد. باشگاه اسکرابلچاتوف البته به سرعت به شایعات درباره تغییر تابعیت این بازیکن واکنش نشان داد و گفت این تغییر تابعیت به دلیل تسهیل در سفرها، هماهنگی، برنامه‌ریزی و تدارکات است و قرار نیست عبادی‌پور برای تیم ملی لهستان به میدان برود. همین شایعات بهانه‌ای شد تا گفت‌وگویی با بازیکن شماره 11 تیم اسکرابلچاتوف انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید.
 
می‌گویند تغییر تابعیت داده‌ای. احتمالا از روز گذشته تماس‌های زیادی در این باره داشتی، اما بد نیست بگویی دقیقا چه اتفاقی افتاد و چرا این خبر این‌قدر حاشیه‌ساز شد؟
 
من ملیتم را عوض نکردم که بخواهم از این به بعد به‌عنوان بازیکن لهستانی بازی کنم بلکه تابعیت لهستان را گرفتم. در همین تیم خودمان هم به‌عنوان بازیکن ایرانی بازی می‌کنم. هیچ مشکلی وجود ندارد و فقط تابعیت گرفته‌ام.
 
تیترها را دیده‌ای؟ می‌گویند برای همیشه از ایران رفتی و حالا بازیکن تیم ملی لهستان هستی.
 
به هر حال بعضی‌ها دنبال حاشیه هستند و نمی‌توان برای آنها کاری کرد. من در کنار پاسپورت ایرانی، پاسپورت لهستانی گرفتم و این موضوع اتفاق خاصی نیست. درواقع بسیاری از هم‌تیمی‌های من هم چنین تجربه‌ای داشته‌اند، اما نمی‌دانم چرا درباره من این‌قدر بازتاب داشته است. من برای تیم ملی ایران بازی خواهم کرد و کشورم را دوست دارم. به هر حال گاهی تحلیل‌هایی منتشر می‌شود که پایه و اساسی ندارند.
 
بعد از مدت‌ها به میادین بازگشتید و آخرین بازی را هم که با پیروزی پشت سر گذاشتید. فکر می‌کنم حریفتان یاستربسکی را 3 بر یک شکست دادید؟
 
بله، ما با وجود اینکه ست اول را با نتیجه 26 بر 24 به حریف واگذار کردیم اما در ست‌های بعدی موفق شدیم شکست‌شان بدهیم. بازی ما خیلی مهم نبود و یک تورنمنت تدارکاتی بعد از چند ماه برگزار شد. ان‌شاءالله دو یا سه هفته بعد بازی سوپرکاپ داریم و منتظریم آن مسابقات شروع شود. همان‌طور که می‌دانید فصل قبلی مسابقات نیمه‌تمام باقی ماند و امسال با‌انگیزه بیشتری وارد رقابت‌ها خواهیم شد.
 
چه تیم‌هایی در این مسابقات حضور داشتند؟
 
علاوه‌بر اسکرابلچاتوف، زاکسا، یاستربسکی و زاویرچه نیز در این مسابقات حاضر هستند. زاویرچه همان تیمی است که کولاکوویچ، سرمربیگری آن را برعهده دارد.
 
این روزها به واسطه شیوع ویروس کرونا، حضور تماشاگران در هر مسابقات ورزشی عجیب است. تورنمنتی که گفتی هم با حضور تماشاگران برگزار شد؟
 
بله، این رقابت‌ها با حضور تماشاگرانی که ماسک دارند و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند، برگزار می‌شود. به هر حال من فکر می‌کنم باید به مرور زندگی کردن با کرونا را یاد بگیریم و به شرایط قبل برگردیم.
 
تجربه حضور در لیگ لهستان برای هر والیبالیستی جذاب است. فکر می‌کنی این اتفاق چه تاثیری روی میلاد عبادی‌پور گذاشته است؟
 
لیگ لهستان، لیگ معتبری در اروپاست و بسیاری آرزو دارند در آن بازی کنند. حضور من هم در این لیگ می‌تواند به افزایش تجربه‌هایم کمک کند. به هر حال امیدوارم در بازگشت به تیم ملی ایران بتوانم از تجربه‌های حضورم در لیگ لهستان استفاده کنم و بازیکن موثرتری برای تیم ملی باشم.
 
در روزهایی که تمرینات تعطیل بود چه برنامه‌ریزی برای خودت کردی که از فرم ایده‌آل خارج نشوی؟
 
بیشتر وقتم را با تماشای فیلم و خواندن کتاب می‌گذراندم اما سه روز در هفته هم به باشگاه می‌رفتم تا تناسب اندام را از دست ندهم. به هرحال تمرینات سنگینی نبود اما برای ما که عادت کرده‌ایم هر روز ورزش کنیم سخت است که در خانه بمانیم و کاری نکنیم. من فقط سعی کردم زمان را به نحوی بگذرانم و به مسابقات برسم.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   روزنامه فرهیختگان ،تاریخ انتشار:  3 شهریور 1399،کدخبر:  44980،www.farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین