پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
ضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه امسال هم زیارت امام حسین (ع) از راه دور می‌تواند عمیق، معنوی و موثر باشد و آموزه‌های مهمی به همراه دارد، گفت: عاشقان امام حسین (ع) ظلم را بر نمی‌تابند و برای دفاع از حق، حقیقت و عدالت آمادگی دارند.
شعارسال: عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه امسال هم زیارت امام حسین (ع) از راه دور می‌تواند عمیق، معنوی و موثر باشد و آموزه‌های مهمی به همراه دارد، گفت: عاشقان امام حسین (ع) ظلم را بر نمی‌تابند و برای دفاع از حق، حقیقت و عدالت آمادگی دارند. اربعین برای همه مسئولینی که نظام جمهوری اسلامی را مدیریت می‌کنند نیز پیامی دارد و آن اینکه عشق به امام حسین (ع) پشتوانه اصلی نظام است و اگر مسئولین نظام در راه ارزش‌های حسینی حرکت کنند، ملت را همراه با خود دارند. هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند که این ارزش‌ها و پیام‌ها را به نحو مطلق و صد در صد محقق کرده، ولی مهم این است که ما در اربعین تصمیم بگیریم در این مسیر حرکت کنیم، زندگی و رفتارمان را در جهت این پیام‌ها و ارزش‌ها سمت و سو دهیم و عزم و اراده استوار پیدا کنیم که در مسیر امام حسین (ع) حرکت کنیم.

پیام اربعین حسینی؛ وحدت، انسجام و همدلی

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو با شفقنا به سه پیام مهم اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: اولین پیام وحدت، انسجام و همدلی است، پیاده روی اربعین حسینی امسال به دلیل رعایت مسایل بهداشتی برگزار نمی‌شود، اما اجتماع اربعین و عزاداری برای امام حسین (ع) به همه دنیا پیام وحدت، همدلی و انسجام میان علاقه‌مندان امام حسین (ع) را می‌رساند، چون می‌بینیم که در اربعین همه شیعیان و مسلمانان و حتی غیر مسلمانان کنار هم اجتماع می‌کنند و این برای دنیای امروز پیام بسیار مهمی است که عشق به امام حسین (ع) وحدت بخش و اتحاد آفرین است و انسجام و همدلی را در بین عاشقان برقرار می‌کند.

پیام اربعین حسینی؛  عاشقان امام حسین (ع) ظلم را بر نمی‌تابند

وی ادامه داد: پیام دوم که بسیار مهم می‌باشد این است که عاشقان امام حسین (ع) ظلم را بر نمی‌تابند و برای دفاع از حق، حقیقت و عدالت آمادگی دارند، ابرقدرت‌های جهانی که در صدد ستم بر جهانیان هستند، می‌بینند در مراسم اربعین و عزاداری‌ها پیروان امام حسین (ع) به دنبال عدالت، انسانیت و ارزش‌های اخلاقی و انسانی و عدالت محور هستند.

پیام اربعین حسینی؛  عشق به امام حسین (ع) پشتوانه اصلی نظام است  

غرویان پیام سوم اربعین حسینی را مختص مسئولین دانست و بیان کرد: اربعین یک پیامی برای همه مسئولینی که نظام جمهوری اسلامی را مدیریت می‌کنند، دارد و آن اینکه عشق به امام حسین (ع) پشتوانه اصلی نظام است و اگر مسئولین نظام در راه ارزش‌های حسینی حرکت کنند ملت را هم با خود همراه دارند، مردم به عشق امام حسین (ع) سختی‌ها را تحمل می‌کنند و از مسئولین توقع دارند در راستای ارزش‌های حسینی حرکت کنند تا پشتیبانی ملت را داشته باشند و آن پیوند ملت و دولت همیشه برقرار باشد.

اربعین حافظ و ارزش‌های عاشورایی نگهبان ارزش‌های عاشورایی است

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه به نقش اربعین حسینی در تداوم پیام قیام عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: اربعین حافظ و نگهبان ارزش‌های عاشورایی است، چون پس از چهل روز گذشتن از شهادت امام حسین (ع) مراسم اربعین یادآور این است که عشق به سیدالشهدا و ارزش‌های عاشورایی فراموش نمی‌شود و این اربعین‌هایی که در طول تاریخ تکرار می‌شود و سال به سال زنده‌تر می‌گردد، نشان دهنده نفوذ عشق به امام حسین (ع) در دل‌ها و قلب هاست. اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَهً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً؛ در شهات امام حسین (ع) یک حرارتی در قلوب مومنین ایجاد شده که هیچ وقت قطع نمی‌شود و اربعین جلوه همان حرارت است.

امسال زیارت امام حسین (ع) از راه دور می‌تواند عمیق تر، معنوی‌تر و موثرتر باشد

غرویان به زیارت واقعی و برگزاری مراسم اربعین امسال از راه دور تأکید کرد و گفت: از گذشته‌ها بسیار گفتند و شنیدیم که «بُعد منزل نبود در سفر روحانی»، در واقع بُعد مسافت نمی‌تواند حرارت عاشقانه نسبت به امام حسین (ع) را خاموش کند، آتش عشق همیشه در دل عاشق وجود دارد البته چه بهتر که زیارت ظاهری و عینی هم صورت بگیرد، اما اصل، عشق حسینی در باطن عاشقان است. امسال به دلیل رعایت مسایل بهداشتی و سلامتی و بیماری کرونا افراد از زیارت از راه نزدیک محروم شدند، اما دل می‌تواند ارتباط را برقرار کند و اتفاقاً سوز زیارت یا ارتباط معنوی از دور شاید بیشتر هم باشد، چون انسان برای خود و امام حسین (ع) احساس مظلومیت می‌کند لذا این ارتباط می‌تواند عمیق تر، معنوی‌تر و موثرتر باشد. افراد باید بتوانند ارتباط قلبی برقرار کنند و مهم همان است که انسان را می‌سازد و امیدواریم که با عنایت امام حسین (ع) دل‌های عاشقان متحول شود و همه رنگ و بوی بیشتری از فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) پیدا کنیم.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در مورد علل توصیه بزرگان دین نسبت به زیارت اربعین، بیان کرد: تاریخ ما نشان می‌دهد که شخصیت‌های بزرگی مانند جابربن عبدالله انصاری در روز اربعین به زیارت سیدالشهدا رفتند و انقلاب درونی پیدا کردند. شخصیت‌های علمی ما هم در طول تاریخ به خاطر همین ارتباط قلبی با امام حسین (ع) و برکات عزاداری و گریه بر امام حسین (ع) یک عنایت ویژه‌ای بر زیارت و مراسم اربعین داشتند، چون تناسب و ارتباط با سیدالشهدا در اربعین یک اثر وضعی خاصی دارد و می‌تواند قلب انسان را منقلب کند. همه علما عنایتشان به خاطر اثرات معنوی، روحی و عرفانی در قلب است که به دنبال این ارتباط بوده اند و خود زیارت اربعین هم می‌تواند در این تحول درونی بسیار موثر باشد.

 عزم و اراده استوار پیدا کنیم که در مسیر امام حسین (ع) حرکت کنیم

غرویان به راهکاری برای جاری شدن پیام‌های اربعین حسینی در زندگی امروز اشاره و اظهار کرد: هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند که این ارزش‌ها و پیام‌ها را به نحو مطلق و صد در صد محقق کرده است، ولی مهم این است که ما در اربعین تصمیم بگیریم که در این مسیر حرکت کنیم، زندگی و رفتارمان را در جهت این پیام‌ها و ارزش‌ها سمت و سو دهیم و عزم و اراده استوار پیدا کنیم که در مسیر امام حسین (ع) حرکت کنیم. اثر عاشورا، تاسوعا، اربعین و محرم و صفر این است که یک انقلاب درونی در افراد ایجاد می‌کند و افراد تصمیم می‌گیرند که اگر مسیر انحرافی می‌رفتند، تغییر دهند و توبه کنند و تصمیم بگیرند که در مسیر امام حسین (ع) حرکت کنند، امیدواریم که این اتفاق برای همه ما رخ دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۲۵۳۷۷:www.www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین