پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۰۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
به سادگی رای در عرضه خودرو در بورس با ادله‌هایی نظیر شفاف سازی و کاهش واسطه گری می‌دهند. در حالیکه ورود خودرو به بورس، می‌تواند بازار را صد برابر واسطه دار‌تر نموده و دست تولید کننده را در ایجاد انحصار، بازتر کند. آقای ایزدخواه، شما مافیای خودرو و نوع مداخلات آن‌ها را نمی‌شناسید. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، آمادگی لازم برای شفاف سازی بیشتر در خصوص مافیای خودروی کشور را دارد.
شعار سال: «روح الله ایزدخواه» با بیان اینکه وضعیت گرانی خودرو یک بیماری است، افزود: هدف اصلی طرح ارائه شده به مجلس، خارج کردن خودرو از یک کالای سوداگری و سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی است، هم اکنون ظرفیت تولید خودرو در سال بیش از دو میلیون خودرو و به اندازه نیاز کشور است و مشکل اصلی در سفته‌بازی و سوداگری است.

ایزد خواه با اشاره به فرایند عرضه خودرو در بورس گفت: عرضه خودروی تولید شده در بورس بحث افزایش کیفیت خودرو را هم در بر دارد، بر اساس این طرح تمامی خودروهای تولید داخل صرفا از طریق بورس کالا عرضه می‌شوند که مکانیزم ساده ای دارد.

وی ادامه داد: خریداران خودرو در بورس حق فروش خودرو را تا دوسال بعد نخواهند داشت و خریداران خودرو تا بازه زمانی دو ساله ملزم به پرداخت مالیات سنگینی خواهد شد، همه خودروهای سبک صفر کیلومتر داخلی و برخی خودروهای خارجی هم مشمول این طرح می‌شوند.

مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: هرکس در سال تنها یک خودرو از یک مدل می‌تواند از بورس خریداری کند، در بورس کالا خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می‌شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19 مهر  1399، کد خبر: 4956563،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
مسئولین ما انگار نمیخوان شرایط رو بهتر کنن و دارن هرکاری میکنن تا اوضاع روز به روز بدتر بشه. تورو خدا هیچ کاری نکنید با این ایده هاتون ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
چرا وفتی زیر ساخت های درستی در زمینه ای نداریم میدونیم وقتی اون کار رو بکنیم فاجعه به بار میاد دنبال تغییر در اون حوزه ایم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین