پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۵۲۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه گرانی خودرو بی حد و حصر است، گفت: اگر خودروی کارکرده وارد کشور شود کمی از التهابات قیمت خودرو کاسته می‌شود.
شعار سال: سید جواد حسینی کیا با اشاره به طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص ساماندهی بازار خودرو گفت: در شرایط فعلی واردات خودرو‌های کارکرده خارجی به کشور می‌تواند تا حدودی از تورم قیمتی رخ داده در بازار بکاهد.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار فولاد یکی از راه‌های رسیدن به بازاری توام با آرامش در بحث خودرو است، افزود: در حال حاضر ٣٠ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود که ١۵ میلیون تن آن ظرفیت داخل بوده، اما متاسفانه قیمت آن ٣۴ درصد گران‌تر از سایر کشور‌ها است.
وی ادامه داد: متاسفانه نامناسب بودن نظام توزیع در کشور، نابسامانی بازار خودرو و سایر بازار‌های موازی را رقم زده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیش از ٣٠ درصد قیمت خودرو از بازار فولاد نشئت می‌گیرد، گفت: دولت باید ساماندهی بازار خودرو را با هدف بهبود وضعیت خودرو در دستور کار قرار دهد.
حسینی‌کیا افزود: واردات خودرو‌های کارکرده خارجی برای مقطعی مشخص می‌تواند قیمت‌های نجومی خودرو را در بازار نزولی کند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات خودرو‌های کارکرده خارجی می‌تواند خودروسازان را به افزایش کیفیت تولیدات آن‌ها مجاب کند، تصریح کرد: باید این سیاست از سوی دولت با هدف بهبود وضعیت پیگیری شود.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا واردات این نوع خودرو‌ها تجربه رانت‌های قبلی را دوباره تکرار نخواهد کرد، گفت: باید روی این اقدام نظارت دقیقی از سوی دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی صورت گرفته و با قیمت مشخص این کار انجام بپذیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار خبر: ۲۱ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۲۲۵۳۵، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
آخه میخوان بازار خودرو رو تنظیم کنند میزنند بازار ارز رو میترکونند! آخه ما ارز نداریم. چرا دلار هر روز داره میره بالا؟ بعد دلارا رو برداریم ببریم ماشین بیاریم اونم ماشین دست دو؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
اينا هركاري بكنن واردات خودرو به داخل كشور رو درست نميكنن تا اينكه ايران خودرو و ياپا بتونن از اين قبل بخورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین