پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۳۰۵۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
دبیر انجمن قطعه‎سازان ضمن اعلام تعطیلی یک سوم شرکت‌های قطعه‌سازی در کشور از قاچاق بودن ۸۰ درصد قطعات خودرو موجود در بازار خبر داد.
شعار سال: آرش محبی نژاد درباره تعداد قطعه‌سازان در کشور، اظهار داشت: تعداد کل قطعه سازان در کشور حدود ۲ هزار واحد است که ۸۰۰ واحد آن‌ها شامل زیرپله ای‌ها و واحد‌های بدون شناسنامه کوچک می‌شود.
 
*** تعداد شرکت‌های قطعه‌سازی

از تعداد کل ۱۲۰۰ واحد قطعه ساز دارای شناسنامه تقریباً ۷۰۰ واحد با خودروسازان ارتباط مستقیم دارند و متأسفانه حدود ۴۰۰ واحد قطعه ساز در حالت نیمه تعطیل یا تعطیل به سر می‌برند، روی هم رفته در حال حاضر از نصف توان قطعه سازی در کشور استفاده می‌شود.

با اینکه فقط نیمی از توان تولیدی قطعه سازان کشور فعال است، تمام تولیدات قطعه در کشور به راحتی به فروش می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به حضور ۵۵۰ هزار نفر کارگر در صنف قطعه‌سازی افزود: بیش از ۱۵۰ هزار نفر از این تعداد در حالت تعلیق به سر می‌برند.

کل مطالبات زنجیره تولید قطعه سازی داخل حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان است که از این میزان با کسر ۶ هزار میلیارد تومان چک‌های خرید دین (ضمانت) از اعتبار ما در اختیار خودروسازان قرار دارد و حدود ۹ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق سررسید گذشته است.


*** رسوب قطعات خودرو

دبیر انجمن قطعه‎سازان کشور از رسوب حدود یک میلیارد دلار قطعه خودرویی در گمرکات کشور خبر داد و اضافه کرد: بخشی از این میزان قطعه به بازار یدک مربوط می‌شود، ولی آن چه مربوط به خودرو‌های ناقص ایران خودرو می‌شود همین ۲۵۰ میلیون دلار است.

محبی نژاد به واردات قطعات خودرویی قاچاق تحت عنوان ته لنجی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تحت عنوان ته لنجی؛ لنج لنج قطعه وارد کشور می‌شود.

قاچاقچیان وارداتی بدون انتقال ارز، بدون ذکر منبع ارز، بدون ثبت سفارش و مالیات؛ کالا وارد می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت؛ ۸۰ درصد کالا‌های قاچاق در توان تولیدی کشور است و مضاف بر آن پس از تولید در داخل کشور، صرفه اقتصادی بسیاری به همراه خواهد داشت.


*** قاچاق لوازم یدکی

محبی نژاد با تکذیب ادعای آقای کاظمی مبنی بر حجم ناچیز کالای قاچاق لوازم یدکی در بازار، گفت: بیش از ۸۰ درصد قطعات موجود در بازار از طریق قاچاق کالا وارد کشور می‌شود، زیرا حجم واردات رسمی کالا در سال ۹۸ بسیار کمتر از یک میلیارد دلار بوده، این در حالی است که سال‌های قبل ارزش دلاری کالا‌های وارد شده از درگاه رسمی بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ (۱/۶) میلیون دلار بوده است.


*** معامله مواد اولیه

دبیر انجمن قطعه‎سازان در پایان یکی از مشکلات اقتصاد کلان کشور را معامله مواد اولیه کالا‌های تولید داخلی با دلار مطرح کرد و افزود: مادامی که مواد اولیه تولیدات داخلی با دلار معامله شود نمی‌توان قیمت نهایی کالا‌های تولید داخل را متناسب با سطح اقتصادی جامعه طرح و بیان کرد و در حال حاضر قیمت بسیاری از قطعات هنوز به روز نشده است و با دلار ۱۳ هزار تومان تعیین و عرضه می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازصنایع پرس، تاریخ انتشار: ۲۲مهر ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۲۳۶۷۳، sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
اتفاقا ديروز با يكي از متخصصي امر در اين حوزه گفت و گويي داشتم و اين موضوع رو به صراحت شديد تري تاييد ميكرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین