پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۸۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
رییس کمیسیون شورا‌ها در مجلس گفت: در اصلاح قانون انتخابات به بحث رجل سیاسی ورود کردیم و آن را مشخص می‌کنیم، اما در مورد جنسیت ورود نمی‌کنیم، چون قانون اساسی است.
شعار سال: «محمدصالح جوکار»، رییس کمیسیون شورا‌ها در مجلس، در رابطه با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری" گفت: اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شورا‌ها به تصویب رسید و به هیات رییسه ارسال شد تا در صحن علنی مجلس مطرح شود. امیدواریم بعد از تعطیلات مجلس در دستورکار قرار گیرد.
رییس کمیسیون شورا‌ها ادامه داد: همانطور که می‌دانید و طبق آنچه که در طرح اصلاح قانون انتخابات آمده، دلایل رد صلاحیت کاندیدا‌ها در صورت موافقت افراد اعلام خواهد شد. در اصلاح قانون انتخابات، به جنسیت و مسایل سیاسی ورود نکرده ایم، زیرا آنچه که در قانون اساسی آمده را نمی‌توانیم تغییر بدهیم و فقط شاخص‌های رجل سیاسی مطرح شده است. مدیر و مدبر بودن را در این اصلاحیه مشخص کردیم و به بحث‌های جنسیتی ورود نکردیم، زیرا اصلا نمی‌توانیم به این مسایل ورود کنیم و یا دخالتی، داشته باشیم.
او گفت: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها در دستورکار کمیسیون قرار داشت و این‌ها را بررسی کردیم که اصلاح قانون انتخابات به هیات رییسه ارجاع شد، ولی شورا‌ها همچنان در دست بررسی است.
جوکار در رابطه با اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها گفت: در انتخابات شورا‌ها نظارت بر عهده مجلس است و مجلس هم برای این نظارت جامع از ساختار و منابع انسانی مورد نیاز بهره‌مند نیست و فقط به صورت موقت، هیات مربوطه کار را به انجام می‌رساند. در این زمینه در اصلاحیه‌ای که انجام دادیم، مشارکت دستگاه‌های دیگر برای نظارت بر اجرای قانون در اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها را طلبده ایم تا سریع‌تر بتوانیم، نظارت داشته باشیم. ترتیبی داده شده است تا طی چهار سال، نظارت بر عملکرد شورا‌ها صورت بگیرد البته این موضوع در کمیسیون، مطرح شده است. همه سعی ما بر این است که این اصلاحیه به انتخابات شورا‌ها در این دوره، برسد.
او در رابطه با اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: برای این اصلاحیه، چون فرصت زیاد است در اولویت کمیسیون قرار ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۷۲۸۵۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
پس بالاخره زنان می تونن رئیس جمهور بشن یا نه؟ دو روز پیش کدخدایی گفت می تونند بشن.. ما نفهمیدیم آخرش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
به نظرم طرح این موضوع اصلاح در قانون انتخابات نمیتونه اونطور که باید و شاید موفق باشه و همیشه کسانی هستن که نذارن این اجرا ختم به خیر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین