پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۰۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
محمدرضا شانه‌ساز با بیان اینکه ارز تامین دارو برای بیماران پیوندی تامین شده است، گفت: در شرایط تحریم انتظار می‌رود تا پزشکان بیش از قبل همکاری کنند و به یک برند خاص اصرار نکنند.
شعار سال: طی ماه‌های اخیر به‌دلیل شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا بسیاری از بیماران پیوندی با مشکلات ناشی از کمبود دارو مواجه هستند. این در حالی است که کمبود یا نبود دارو برای بیماران پیوندی نارسایی‌های متعدد برای این افراد و خطر پس‌زدن عضو پیوندی را به‌دنبال دارد.

تامین ارز برای بیماران پیوندی
محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو درباره آخرین اقدامات در راستای تامین دارو برای بیماران پیوندی گفت: ارز را برای داروی بیماران پیوندی تامین کرده‌ایم.

او افزود: داروهای این افراد از منابع و شرکت‌های قبلی تامین دارو به‌شکل فوریتی در اختیار بیماران قرار گرفته است. برای تامین هر دارو که با مشکل مواجه شویم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برخی از پزشکان تامین یک برند خاص را برای درمان تاکید می‌کنند، گفت: در شرایط کنونی این مقوله مهیا نیست. ضمن اینکه قانونی هم نیست، بلکه بر اساس مقررات باید داروهای ژنریک را تامین کنیم.

شانه‌ساز اظهار کرد: در وضعیت تحریم انتظار می‌رود تا پزشکان بیش از قبل همکاری کنند و به تامین یک برند خاص اصرار نکنند. فعلا مقوله درمان بیمار مدنظر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 24 مهر 1399، کد خبر: 1073039،  www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
چرا مسئولین ما به فکر نیستن؟ چرا باید کار به جایی برسه که دارو کم بشه و نایاب بشه و تازه به فکر بیفتن؟ تأمین داروی بیماران از نان شب هم واجب تره به خدا
ناشناس
Netherlands
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
وقتی برای دانه های روغنی این همه ارز 4200 تومنی تخصیص میدیم پولی برای دارو نمیمونه که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین