پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۴۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
درخواست تصویب قانون منع حیوان‌آزاری با ۱۸هزار امضا صبح امروز تحویل رئیس مجلس و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی شد.
  شعار سال:اخیرا موارد انتشار تصاویر و فیلم‌های دردناک از آزار حیوانات اهلی و وحشی در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته؛ تصاویری که کاربران فضای مجازی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و لزوم برخورد قانونی با مرتکبان را گوشزد می‌کند چرا که در سایه خلاء قانونی برای برخورد با حیوان‌آزاران، مجازات‌های بازدارنده در نظر گرفته نمی‌شود.
 
این در حالی است که پیشنویس قانون منع حیوان‌آزاری، بیش از یک سال است که در کمیسیون حقوق مجلس خاک می‌خورد و به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای تصویب آن وجود ندارد؛ طرحی که حالا فعالان حقوق حیوانات برای درخواست تصویب آن از مجلس یازدهم کمک می‌خواهند.
 
درخواست تصویب قانون منع حیوان‌آزاری را که به امضای ۱۸هزار نفر رسیده و صبح امروز تحویل رئیس مجلس و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی شده است در ادامه می‌خوانید:
 
جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف / رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سرکار خانم مهندس سمیه رفیعی / رئیس محترم فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی
 
با سلام و احترام،
 
پیش‌نویس قانون منع حیوان‌آزاری که تدوین آن از اواخر سال ۹۴ آغاز شد ابتدا در قالب لایحه از سازمان حفاظت محیط زیست به هیئت دولت راه یافت. لایحه‌ای که تعلل دولت در ارسال آن به مجلس شورای اسلامی سبب شد این پیش‌نویس سال گذشته با پیگیری‌های فراکسیون محیط زیست مجلس، در قالب طرح به مجلس ارائه شود. اما این طرح که شهریور سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد تا به امروز در کمیسیون حقوقی مجلس معطل مانده است.
 
 

این در حالی است که موارد انتشار فیلم‌ها و تصاویر دلخراش از آزار جانوران رو به افزایش است. مواردی که بسیاری از آن‌ها به دستگیری عاملان حیوان‌آزاری منجر شده اما به دلیل عدم جرم‌انگاری در حوزه حیوان‌آزاری، مجازات عاملان حیوان‌آزاری، به هیچ وجه بازدارنده نبوده است.
 
حال آنکه نتیجه بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در بزرگسالی مجرم شناخته می‌شوند و نسبت به آزار و اذیت افراد دیگر اقدام می‌کنند، در کودکی و نوجوانی حیوان‌آزار بوده‌ و سپس به مرحله انسان‌آزاری رسیده‌اند که این موضوع خود تأکیدی است بر لزوم جرم‌انگاری، برخورد بازدارنده با حیوان‌آزاران و در برخی موارد، حتی زمینه‌سازی برای درمان آن‌ها.
 
به علاوه، افزایش موارد انتشار تصاویر حیوان‌آزاری علاوه بر اینکه رفتاری غیرانسانی را به تصویر می‌کشد با تشویش اذهان عمومی و ترویج خشونت، آثار بعضاً جبران‌ناپذیری بر جامعه به جا می‌گذارد.

بریدن گوش‌های الاغ، زجرکش کردن خرس، سوزاندن پلنگ، تزریق اسید، مثله کردن، سوزاندن و حلق‌آویز کردن گربه‌ها و سگ‌ها و حتی تجاوز جنسی به آنان مواردی است که متأسفانه تا کنون عاملان آن‌ها به مجازاتی متناسب با جرم نرسیده‌اند. همین شده که موارد حیوان‌آزاری در پارک‌ها به ویژه از سوی معتادان مواد مخدر و همچنین موارد آزار و کشتار بعضاً همراه با شکنجه وحوش در طبیعت رو به افزایش است.
 
لذا با توجه به موارد فوق و با در نظر گرفتن این نکته که کمیسیون حقوقی مجلس هنوز تشکیل نشده تا به طرح منع حیوان‌آزاری رسیدگی کند از حضورتان خواهشنمدیم برای تصویب این طرح در مجلس برنامه‌ای ویژه در دست اجرا قرار داده شده و یا رسیدگی به این طرح به فراکسیون محیط زیست سپرده شود. بلکه با تصویب این قانون شاهد کاهش موارد حیوان‌آزاری در کشور باشیم؛ مواردی که علاوه بر ترویج بی‌اخلاقی و قساوت در جامعه، وجهه کشورمان را در مجامع بین‌المللی زیر سوال می‌برد.
 
با تشکر و احترام
 
حالا باید منتظر ماند و دید این درخواست می‌تواند پیشنویس قانون منع حیوان‌آزاری را در مسیر تصویب قرار داده و از بایگانی شدن آن جلوگیری کند؟

 پیشنویس قانون منع حیوان‌آزاری که تدوین آن از اواخر سال ۹۴ آغاز شد ابتدا در قالب لایحه از سازمان حفاظت محیط زیست به هیئت دولت راه یافت. لایحه‌ای که تعلل دولت در ارسال آن به مجلس شورای اسلامی سبب شد این پیشنویس سال گذشته با پیگیری‌های فراکسیون محیط زیست مجلس، در قالب طرح به مجلس ارائه شود. اما این طرح که شهریور سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد تا به امروز در کمیسیون حقوقی مجلس معطل مانده است.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی  حکیم مهر، تاریخ انتشار:  30 مهر1399  ، کدخبر: 60380 ،www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
انسان وقتی از جیوان ها پایین تر باشه میشه همین! جیوان به هم نوع خودش اسیب نمیزنه اما انسان از خودش پایین ترو هم اسیب میزنه لعنت بهشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
یعنی این همه عقب افتادهشدیم تو کشور؟ یعنی انقد تو فرهنگ غنی خودمون عقب افتادیم؟ واقعا با دیدن عکس ها حالم بد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
کار مردم ایران به بدتر از این ها میکشه چون بلد نیستن چطور با طبیعت و محیط زیست خودشون برخورد کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین