شعار سال: شیوع ویروس کرونا در جهان سریعتر از حد تصور، ظاهر دنیای ما را تغییر داده است.
این روزها شکل و شمایل رستوران، پاساژ، مدارس، مراکز آموزشی و حتی مراکز تفریحی و سرگرمی تغییر کرده است.
بسیاری از مردم دیگر نمیتوانند هر جایی نشسته یا تجمع کنند. آنها برای ورود به بسیاری از مکان باید از ورودیهای ضدعفونی کننده بگذرند یا خود را در انواع و اقسام محفظههای محافظتی بگنجانند.
جداکنندهها مانند ماسک و تجهیزات محافظتی هر روزه تنوع بیشتری مییابند و ساختارهای خود را با فاصلهگذاری اجتماعی هماهنگ میکنند. طراحان نیز سعی کردهاند برای جداسازی و ایجاد محفظههای محافظتی خلاق باشند. در گوشه و کنار دنیا نیز علائم مختلفی برای جداسازی مردم ایجاد شده است.
عکسهای زیر نشان از تغییرات ساختاری و طراحی مراکز تفریحی- تجاری و آموزش در شهرهای جهان در دوران شیوع کرونا دارد.
پیام یک سینمای "درایو- این" (ماشین رو) برای حفظ فاصلهگذاری اجتماعی قبل از نمایش فیلم در محدوده "پاسادانا"ی کالیفرنیا در آمریکا/ عکس: رویترز

کارمندان یک بانک توکیو در ژاپن ماسک زدهاند و برای حفظ فاصله بیشتر با مشتریان یک نایلون پلاستیکی بین باجه و بخش مشتری نصب شده است/ عکس: رویترز

مردم روی علائم مشخص شده در یکی از نمایندگیهای خرید و فروش "مرسدس بنز" در بروکسل بلژیک ایستادهاند/ عکس: رویترز

مرد جوان قهوه خود را به وسیله طناب یک قرقره در یک کافه در شهر بانکوک تایلند به سمت خود میکشد/ عکس: رویترز

دانشآموزان و معلمان یک مدرسه در شهر "هاناو" آلمان ماسکزده و فاصله اجتماعی را رعایت میکنند/ عکس: رویترز

یک زن همسرش را در یک خانه سالمندان و از میان یک محفظه پلاستیکی و حبابی شکل در شهر "دانکرک" فرانسه ملاقات میکند/ عکس: رویترز

یک زن زیر محفظه حبابی شکل یک رستوران در حومه شهر پاریس فرانسه در حین شام خوردن، ژست گرفته است. این محفظه برای مهار شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است/ عکس: رویترز

کارمندان، صندلیها را برای ایجاد فاصله اجتماعی در یک سینما در "جاکارتا"ی اندونزی علامت میزنند/ عکس: رویترز

یک مرد ایرانی و دخترش قبل از عبور از یک مهد کودک در تهران ضدعفونی میشوند/ عکس: رویترز

اعضای یک باشگاه ورزشی در یکی از مناطق "السالوادور" پس از ۵ ماه قرنطینه در میان حفاظهای جدید ورزش میکنند/ عکس: رویترز
شعار سال، برگرفته از عصرایران، تاریخ انتشار ۳ آبان ۹۹، کدخبر: ۷۵۲۷۶۴، www.asriran.com