پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۸۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
جمعی از دانشجویان از کشور‌های اسلامی با ارسال نامه‌ای از اساتید دانشکده‌های حقوق و الهیات دانشگاه‌های فرانسه خواستند به دور از حاشیه‌های سیاسی نقش هدایتگر خود را درباره واقعیت اسلام و پیامبر اکرم (ص) ایفا کنند.
شعار سال: جمعی از دانشجویان از کشور‌های اسلامی با ارسال نامه‌ای از اساتید دانشکده‌های حقوق و الهیات دانشگاه‌های فرانسه خواستند به دور از حاشیه‌های سیاسی نقش هدایتگر خود را درباره واقعیت اسلام و پیامبر اکرم (ص) ایفا کنند.
 
 جمعی از دانشجویان از کشور‌های ایران، مصر، لبنان، عراق، ترکیه، بحرین، یمن، پاکستان و ... با ارسال نامه‌ای به اساتید دانشکده‌های حقوق و الهیات دانشگاه‌های فرانسه از آن‌ها خواستند به دور از حاشیه‌های سیاسی در مقابل توهین به پیامبر واکنش نشان دهند و همانطور که در شأن اساتید محقق است نقش هدایتگر خود را درباره واقعیت اسلام و پیامبر اسلام در فرانسه و جوامع بین المللی ایفا کنند.

* اگر «هتاکی» را آزاد بگذاریم پس باید با «امنیت روانی» خداحافظی کنیم

زهرا میرزایی از دانشجویان امضاء کننده این نامه در گفتگو با فارس گفت: بعد از اهانت‌های سازمان یافته شده در فرانسه به ساحت مقدس پیامبر (ص) تصمیم گرفتیم با هماهنگی جوانان دانشجو و مسلمان از کشور‌های دیگر مثل مصر، لبنان، عراق، ترکیه، بحرین، یمن، پاکستان و دیگر بلاد مسلمان متن ایمیلی خطاب به اساتید حقوق و الهیات فرانسه آماده کنیم.

وی تصریح کرد: متن ایمیل به زبان فرانسه آماده شده و در متن ضمن نقل آیات مستقیم از قرآن در مورد کرامت، عدالت، احترام و حقوق انسان‌ها از اساتید فرانسوی در خواست شده است که بدور از حاشیه‌های سیاسی و همانطور که در شأن اساتید محقق است نقش هدایتگر خود را در فرانسه و جوامع بین المللی پررنگ‌تر ایفا کنند.

میرزایی تاکید کرد: همچنین از اساتید فرانسوی پرسیده شده که آیا چنین پیامبری با چنین کتابی می‌تواند کسی باشد که رسانه‌های شما از او ساخته اند که نشریه شارلی ابدو با زشت‌ترین توهین‌ها و تمسخر‌ها آن را در ذهن و قلب مخاطب بی خبر خود قرار می‌دهد؟

وی ادامه داد: هم چنین در متن اشاره شده که اگر «آزادی» کلیدواژه اساسی قرن ماست، پس باید «احترام و ادب» را عنصر گمشده عصرمان نامگذاری کنیم. اگر «هتاکی» را آزاد بگذاریم پس باید با «امنیت روانی» خداحافظی کنیم. اگر قرار باشد درب‌های توهین به باور‌های جمعی دو میلیارد مسلمان را باز کنیم پس باید قبول کنیم که راه گفتگو با یک چهارم انسان‌ها را برای همیشه بسته ایم.

میرزایی یادآور شد: ایمیل‌ها با همراهی جوانان مسلمان از شروع موج جدید اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص) ارسال شده و ارسال ایمیل به اساتید فرانسوی در طول هفته وحدت ادامه خواهد داشت.

* متن نامه دانشجویان به اساتید فرانسه

براساس این گزارش، متن نامه دانشجویان کشور‌های اسلامی که با ایمیل به اساتید فرانسه ارسال شده به شرح زیر است:

استاد عزیز
سلام

امیدوارم حال شما خوب باشد.

مطلبی است مدتی ذهن مرا به خود مشغول ساخته و تصمیم گرفتم با اهالی فضل و اساتید حقوق دانشگاه‌های فرانسه، از جمله شما مطرح کنم. من از ابتدا کشور شما را با چنین عناوینی شناخته ام: انقلاب کبیر فرانسه، مهد دموکراسی، شعار ملی آزادی، برابری، برادری و ...، اما در طی سالیان اخیر متاسفانه در ذهن من کشور فرانسه با چنین کلید واژه‌هایی نیز همراه شده است: اسلام هراسی، تمسخر و توهین‌های مکرر به عقاید و باور‌های دو میلیارد مسلمان در جهان و نشر اخباری که به هیچ عنوان منطبق با واقعیت نیست.

نمی‌دانم چگونه این تناقض‌ها را به هم ربط بدهم! وقتی رسانه‌های شما را دنبال می‌کنم می‌بینم که پیامبری که در رسانه‌های شما از او نام می‌برند و دینی که از آن ترس در دل مردم القا می‌کنند با پیامبر من و محتوای دین من کاملا متفاوت است.

نمیدانم شما از کاریکاتور‌های موهن نشریاتی مثل شارلی ابدو در خصوص پیامبر عزیز ما مطلع هستید یا نه. نمی‌دانم چقدر با پیامبر اسلام و دستوراتش به ما برای بهترین انسان بودن آشنایی دارید. با این حال از شما اجازه می‌خواهم در این ایمیل بخش کوچکی از کتاب مقدس مان «قرآن» را که از سوی خداوند به واسطه ایشان به ما رسیده، برایتان به صورت مستقیم نقل کنم:

_ و به پدر و مادر، و خویشان و یتیمان و مستمندان احسان کنید، و با مردم [به زبان]خوش سخن بگویید (سوره ۲ آیه ۸۳)

_ اى کسانى که ایمان آورده‌اید، نباید قومى قوم دیگر را ریشخند کند، شاید آن‌ها از این‌ها بهتر باشند، و از یکدیگر عیب مگیرید، و به همدیگر لقبهاى زشت مدهید؛ چه ناپسندیده است نام زشت پس از ایمان؛ و هر که توبه نکرد آنان خود ستمکارند. (سوره ۴۹ آیه ۱۱)

_ و به پدر و مادر [خود]احسان کنید. اگر یکى از آن دو یا هر دو، در کنار تو به سالخوردگى رسیدند به آن‌ها [حتى]«اوف» مگو و به آنان پَرخاش مکن و با آن‌ها سخنى شایسته بگوى. (سوره ۱۷ آیه ۲۳)

_ و حق خویشاوند را به او بده و مستمند و در راه‌مانده را [دستگیرى کن]و ولخرجى و اسراف مکن. (سوره ۱۷ آیه ۲۶)

ـ و به مال یتیم -جز به نحوى [هر چه نیکوتر]- نزدیک مشوید، تا به حد رشد خود برسد. و، چون [به داورى یا شهادت]سخن گویید دادگرى کنید، هر چند [در باره]خویشاوند [شما]باشد؛ و به پیمان خدا وفا کنید. اینهاست که [خدا]شما را به آن سفارش کرده است. (سوره ۶ آیه ۱۵۲)

ـ و، چون پیمانه مى‌کنید، پیمانه را تمام دهید، و با ترازوى درست بسنجید که این بهتر و خوش فرجام‌تر است. (سوره ۱۷ آیه ۳۵)

_ اى کسانى که ایمان آورده‌اید، پیوسته به عدالت قیام کنید و براى خدا گواهى دهید، هر چند به زیان خودتان یا [به زیان]پدر و مادر و خویشاوندان [شما]باشد. پس، از پى هوس نروید که [درنتیجه از حق]عدول کنید؛ و اگر به انحراف گرایید یا اعراض نمایید، قطعاً خدا به آنچه انجام مى‌دهید آگاه است. (سوره ۴ آیه ۱۳۵)

ـ‌ای اهل ایمان، (هر عهد که با خدا و خلق بستید) به عهد و پیمان خود وفا کنید. (سوره ۵ آیه ۱)

_ هر کس کسى را -جز به قصاص قتل، یا [به کیفر]فسادى در زمین- بکشد، چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد؛ و هر کس کسى را زنده بدارد، چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است؛ و قطعاً پیامبران ما دلایل آشکار براى آنان آوردند، [با این همه]پس از آن بسیارى از ایشان در زمین زیاده‌روى مى‌کنند. (سوره ۵ آیه ۳۲)

_ اگر حکم کردی میان آن‌ها به عدالت حکم کن، که خدا دوست می‌دارد آنان را که حکم به عدل کنند. (سوره ۵ آیه ۴۲)

ـ با بی‌اعتنایی از مردم روی مگردان، و مغرورانه بر زمین راه مرو که خداوند هیچ متکبّر مغروری را دوست ندارد. (سوره ۳۱ آیه ۱۸)

چنین پیامبری با چنین کتابی می‌تواند کسی باشد که رسانه‌های شما از او ساخته اند؟ که نشریه شارلی ابدو با زشت‌ترین توهین‌ها و تمسخر‌ها آن را در ذهن و قلب مخاطب بی خبر خود قرار می‌دهد؟

اگر «آزادی» کلیدواژه اساسی قرن ماست، پس باید «احترام و ادب» را عنصر گمشده عصرمان نامگذاری کنیم. اگر «هتاکی» را آزاد بگذاریم پس باید با «امنیت روانی» خداحافظی کنیم. اگر قرار باشد درب‌های توهین به باور‌های جمعی دو میلیارد مسلمان را باز کنیم پس باید قبول کنیم که راه گفتگو با یک چهارم انسان‌ها را برای همیشه بسته ایم.

از شما به عنوان فردی محقق و اندیشمند و اهل علم و تفکر، که به دور از هیاهو‌های سیاسی به دنبال حق و حقیقت هستید امید و انتظار داریم که در مقابل چنین آزادی‌های غیر انسانی‌ای واکنش نشان دهید و نقش مهم و هدایت گر انسانی خود را در جامعه ملی و بین المللی خود پررنگ‌تر کنید.

در این راستا هر کمکی اعم از ارائه محتوای حقیقی اسلام و اندیشه‌های ناب انسانی و متعالی آن و پاسخ به شبهات احتمالی را دریغ نخواهیم کرد.

صمیمانه از اینکه ایمیل من را خواندید سپاسگزارم و منتظر پاسخ شما هستم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8 آبان 1399، کدخبر: 13990807001191، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
ازادی بیان باید در راستای از بین نرفتن ازادی معنوی ادم باشه اگر ازادی کسی میخواد ازادی من رو زیر سوال ببره این که نشد جامعه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
معلوم است این استاد از ترس زیادش به دین اسلام و یا اطلاعات خیلی خیلییی کمش اینگونه جاهلانه صحبت کرده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
معلوم است این استاد از ترس زیادش به دین اسلام و یا اطلاعات خیلی خیلییی کمش اینگونه جاهلانه صحبت کرده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
ازادی بیان درست است بی احترامی و توهین همیشه خط قرمز انسانیت هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین