پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۱۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
به کررات در خصوص برق رایگان در چند ماه اخیر صحبت و خبر شنیده ایم. همچنین تا دل مان بخواهد در خصوص یارانه‌ای بودن برق، صحبت شده و بعضا منت گذاری صورت گرفته است. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که شیوه محاسبه بهای برق مصرفی، چه ایراداتی می‌تواند داشته باشد؟
شعار سال:یکی از حوزه های مانور تبلیغاتی سخیف وزارت نیرو و مدیریت مصرف شرکت توزیع برق ، روی رایگان شدن مصرف برق توسط برخی از گروه های شهروندی است.

برای بار چندم به این مدیران و نامدیران عرض می شود که شهروند ایرانی برق رایگان نمی خواهد. شما شیوه محاسبه بهای برق مصرفی را درست حساب کنید. قانونا و شرعا ، موظف هستید به سوالات زیر به شکل شفاف پاسخ بدهید :

*** چرا هزینه تولید برق در کشور بشکل غیر اصولی بالاست ؟ و چرا مردم باید جور کش پائین بودن بهره وری این صنعت و پرداخت کننده هزینه برخی از ناکارآمدی ها ، باشند؟

*** با وجود آنکه نیروگاه های کوچک و بزرگ، از حامل های انرژی یارانه ای بهره برداری می کنند، چرا شاهد منت نهادن مکرر روی مردم بابت قیمت به اصطلاح واقعی تولید برق با قیمت فروش آن هستیم؟

*** چند درصد انرژی برق ، در حین انتقال و توزیع تلف می شود؟ علت چیست و چرا مردم باید این هزینه ها را پرداخت کنند؟

*** چرا در روند محاسبه بهای مصرفی مشترکان پر مصرف ، متغییر متراژ منزل مسکونی در نظر گرفته نشده است؟ آیا این نوعی فعل حرام و تجاوز به حقوق شهروندان در قالب محاسبه تصاعدی قیمت برق و جرایم اخذ شده از آنها نیست؟

*** چرا این شوخی احتمالا نزدیک به حقیقت در بین فعالان صنعت برق مطرح است که اگر این صنعت دست بخش خصوصی بود، با نصف این قیمت و نصف هزینه های جاری( خصوصا در بعد پیمان های سپرده شده و نیروی انسانی استخدام گردیده)،  اداره می شد؟

*** ....
آقای وزیر عزیز ، مدیران عامل محترم، ما برق رایگان نمی خواهیم، در حق شهروند ایرانی اجحاف نکنید، کافی است. منتظر شفاف سازی و ارایه توضیحات برای افکار عمومی هستیم.
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
برق رایگان بخوره تو سر مردم نمیخوایم واقعا برای چی حساب کتاب هاتون اینطوریه؟ تو این کرونا مردم باید حضوری بیان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
خیلی از مردم ماهانه مجبور میشن تو این کرونا حضوری برن اداره برق اعتراض بزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین