پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باوجود اینکه دولت اتکای اصلی به تولیدات نفتی را کنار گذاشته است، پیش بینی می شود امسال دست کم 5.5 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم.

شعارسال: علی ربیعی عصر جمعه پس از بازدید از طرحهای مختلف اقتصاد مقاومتی گلستان در جمع مدیران دستگاههای اجرایی این استان شمالی اظهار داشت: هر یک درصد رشد اقتصادی حدود 110 هزار شغل در کشور ایجاد می کند و برنامه دولت کاهش اتکا به منابع نفتی و همزمان افزایش اشتغال است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید برای سال جاری تثبیت شغل های موجود است زیرا در گذشته مسائلی باعث شد تا ظرفیت تولید کاهش یافته و برخی صنایع هم تعطیل شوند و این روند بویژه در سال های 91 تا 92 شدت گرفت.

وی ابراز داشت: سعی ما در دولت بر این است که سهم نفت در افزایش شغل کاهش یابد و با اتکا بر ظرفیت های موجود در هر منطقه از کشور اشتغال ایجاد کنیم.

ربیعی که وزیر معین دولت در بحث اقتصاد مقاومتی گلستان است؛ همچنین گفت: این استان در کنار کشاورزی و آبزی پروری همانند پرورش میگو قابلیت های بسیار خوب دیگری در عرصه آی سی تی و گردشگری دارد که مقرر شده با تمام توان در این عرصه وارد شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از دیگر سو دولت نگاه ویژه ای به روستاها دارد و معتقدیم برنامه های اقتصادی تحول ساز می تواند در روستاها اجرایی و عملیاتی شود.

گلستان به مرکزیت گرگان استانی روستامحور با اقتصاد مبتنی بر کشاورزی است و نیمی از جمعیت 1.9 میلیون نفری آن در روستاها زندگی می کنند.

ربیعی که امروز از طرحهای آبزی پروری شهرستان ساحلی گُمیشان در کرانه شرقی دریای خزر نیز بازدید داشت؛ ادامه داد: پرورش میگو در استان گلستان یک طرح بسیار خوب با توجیه اقتصادی بالا است که باعث شده 85 درصد از تولیدات آن به کشورهای دیگر صادر شود.

وی یادآور شد: هنگام تحریم دروازه صادرات میگو به کشورهای اروپایی و آمریکایی بسته شد اما کشورهای جنوب شرقی آسیا جایگزین آن شدند ولی امروز همه این بازارها هدف صادرات قرار گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9مهر1395، کدخبر: 82250399: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین