پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: سال هاست که می‌گوییم که فقط یک لودر به ما بدهند تا در میانکاله بتوانیم آتش سوزی را مهار کنیم. ما هلی کوپتر و هواپیما نمی‌خواهیم، ما فقط یک لودر می‌خواهیم. ما حتی پول سوخت و جیره غذایی نداریم.
شعار سال: خطه سرسبز و بی بدیل میانکاله در هفته جاری شاهد پانزدهمین آتش سوزی در خود در سال ۹۹ بود و بار دیگر قسمت دیگری از از زیست بوم نادر و ارزشمند کشورمان از بین رفت. اتفاقی که در نبود تجهیزات اولیه اطفای حریق هر بار گریبان این منطقه و محیط بان‌های آن را می‌گیرد، اما هیچکس صدای کمک خواهی آن را نمی‌شنود.

وقوع سه آتش سوزی در مدت زمان کوتاه

حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این خصوص گفت: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه میانکاله سه مرتبه طعمه حریق شد و در این سه آتش سوزی نزدیک به ۴ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این خطه از بین رفت. محیط بانان در این عرصه صرفا با از خودگذشتگی موفق شدند هر سه آتش سوزی را اطفا کنند.

او افزود: ما شدیدا گلایه داریم. برای کمک به این عرصه قانون مدیریت بحران وضع شد، اما در این قانون اسم سازمان محیط زیست را از اعضای ستاد مدیریت بحران کشور حذف کردند. به تبع این اتفاق دیگر هیچ اعتبار و تجهیزاتی در اختیار ما قرار نگرفت.

متولی اطفای آتش سوزی وزارت جهادکشاورزی است

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: طبق قانون متولی اطفای آتش سوزی وزارت جهادکشاورزی است، اما همه از محیط زیست انتظار پاسخگویی دارند. ما حداقل امکانات را برای اطفای حریق نداریم. یک ریال اعتبار برای جیره غذایی محیط بانان وجود ندارد و از ابتدای سال نیز این مبلغ به محیط بانان پرداخت نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ۵۸ درصد ردیف‌های شغلی اجرایی محیط زیست مازندران خالی است و امروز فشار چندین برابری بر روی محیط بانان من وجود دارد. محیط بان‌ها بدون پول سوخت و جیره غذایی باید با دست خالی آتش را اطفا کنند در صورتی که دستگاه مکلف دستگاه دیگری است.

هیج امکاناتی در میانکاله وجود ندارد

ابراهیمی کارنامی تاکید کرد: امروز ایثارگران واقعی محیط بانان مازندران هستند که با هیچ امکاناتی وارد بحران آتش سوزی می‌شوند و تا آن را اطفا نکنند کوتاه نمی‌آیند. هیج امکاناتی در میانکاله وجود ندارد و تا از شهر‌های دیگر کمک برسد همه چیز از بین رفته است.

او افزود: اگر نام ما را از قانون مدیریت بحران حذف کرده اند حداقل دستگاه مربوطه را موظف کنند که اطفای حریق را انجام دهد و ما نیز در این عرصه با تمام قوا کمک خواهیم کرد. من امروز در شورای توسعه استان مازندران سختی کار را تشریح کردم. تمامی نیرو‌های ما امروز برای اطفای حریق بسیج شده اند و همزمان از گشت محیط بانی خود باز می‌مانند و به دنبال آن تجاوز به حریم، شکار غیرقانونی و تصرف و زمین خواری روی می‌دهد.

این مقام مسئول در حفاظت محیط زیست اظهار کرد: ما در سال گذشته بارش‌های بسیار خوبی در مازندران و میانکاله داشتیم و پوشش گیاهی رشد قابل توجهی داشته است و مستعد حریق شد. در چند هفته اخیر بارندگی در میانکاله رخ نداده و این زمین‌ها خشک شد و یک بی احتیاطی کوچک آن جا را طعمه حریق می‌کند.

آتش سوزی‌ها غالبا منشا انسانی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: این آتش سوزی‌ها غالبا منشا انسانی دارد. تحقیقات من در این خصوص ادامه دارد تا مشخص شود آتش سوزی عمدی و یا سهوی رقم خورده است. مشکل ما اینجاست که هیچکس این آتش سوزی‌های پی در پی در میانکاله را بحران نمی‌داند؛ و مجلس در این عرصه هیچ توجهی نمی‌کند و نمی‌دانم چرا اسم ما را از مدیریت بحران حذف کرده است.

ابراهیمی کارنامی در پایان ضمن ابراز تاسف اذعان کرد: این پانزدهمین آتش سوزی در سال ۹۹ در میانکاله بود و محیط بان‌های ما نیز هر بار دچار حادثه می‌شوند، اما محیط بان‌ها ایثارگرانه تا اطفای کامل در محل می‌مانند. سال هاست که می‌گوییم که فقط یک لودر به ما بدهند تا در میانکاله بتوانیم آتش سوزی را مهار کنیم. ما هلی کوپتر و هواپیما نمی‌خواهیم، ما فقط یک لودر می‌خواهیم. ما حتی پول سوخت و جیره غذایی نداریم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۶آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۸۳۱۰۳، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین