پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
مشاور وزیر ارشاد و دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی گفت: با توجه به اینکه از شرایط حضور مؤسسات قرآنی در انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه‌های استانی، دارا بودن پروانه فعالیت معتبر است، طی نامه‌ای از سوی دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی خواسته شد تا مؤسسات به این مهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.
شعار سال: با توجه به شرایط کنونی کشور و دستورالعمل‌ها و هشدارهای مکرر ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعلام ممنوعیت هرگونه تجمع و خطرساز بودن برگزاری انتخابات حضوری هیئت مدیره اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها، هنوز تصمیم‌گیری قطعی درباره زمان برگزاری مجامع عمومی اتحادیه‌ها به صورت حضوری، الکترونیکی یا نیمه‌حضوری گرفته نشده است.

اما چون شرط حضور در این انتخابات، مؤسسات دارای مجوز و پروانه فعالیت هستند، دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر آن داشت تا طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و نیز مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه‌ کشوری مؤسسات قرآن و عترت، خواستار تذکر در این باره شود.

بنابر گفته مهدی محمدی، مشاور وزیر ارشاد و دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی، هنوز در خصوص اینکه انتخابات به صورت الکترونیکی یا حضوری برگزار شود، تصمیم‌گیری قطعی نشده و قرار است طی جلسات آینده، با حضور صاحب‌نظران این عرصه با رفع اختلاف‌نظرها به توافقاتی برسیم.

وی ادامه داد: از شرایط لازم و مهم شرکت مؤسسات در مجامع عمومی و انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه‌های استانی، دارا بودن پروانه فعالیت معتبر است، اما برخی از مدیران مؤسسات به دلیل شرایط پیش آمده از کرونا، به دنبال تمدید پروانه فعالیت یا ثبت تغییرات و دریافت پروانه فعالیت نرفته‌اند، لذا از آنها خواسته شد تا در اسرع وقت نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا تمهیدات لازم برای این تمدید از سوی معاونت قرآن و عترت و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان‌ها و همچنین سازمان دارالقرآن‌ الکریم در نظر گرفته شده است؟ گفت: بله، طی نامه‌ای از آنها خواسته شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به درخواست مؤسسات درباره تمدید پروانه فعالیت‌ها یا ثبت تغییرات و سهولت در روند صدور تمدید پروانه فعالیت‌ها، اقدام کنند.

یادآور می‌شود، مقرر شد انتخابات اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها در زمان مناسب و با تمهیدات لازم، در شرایطی یکسان و متمرکز به صورت حضوری یا الکترونیک در یک روز در تمامی استان‌ها برگزار شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 18 آبان 1399، کد خبر: 3934000،  www.iqna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
تو این اوضاع نابسامان کرونا خیلی خوبه که به مراکز قرانی که هدفشون پرروش روحیه‌ قرانی کودکان کشور است بیشتر توجه بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین