پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۹۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
با شدت گرفتن ویروس کرونا و آغاز محدودیت‌های جدید هتل‌ها و مراکز گردشگری در شمال کشور اعلام کردند که تعطیل نیستند، قرار است تأسیسات گردشگری استان‌های شمالی با برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای فعالیت خود را ادامه دهند.
شعار سال: حدود ۹ماه است که با معضل شیوع ویروس کرونا روبه‌رو هستیم. موج جدید همه‌گیری این ویروس در جهان ظهور و بروز پیدا کرده و مشکلات زیادی برای کشورها و مردم ایجاد شده، چنانکه بسیاری از دولت‌ها ناچار شدند محدودیت‌ها را از نو افزایش دهند، از این‌رو در هفته‌های اخیر یک‌بار در ۴۳شهرستان و یک‌بار در ۴۶شهرستان و در مجموع در حدود ۹۰شهرستان محدودیت زیادی ایجاد شد. با وجود این حسن روحانی، رئیس‌جمهور، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روزشنبه ۲۵آبان‌ماه برگزار شد، از اعمال محدودیت‌های جدید خبر داد و گفت: ‌ناگزیر از اعمال محدودیت‌های شدید هستیم. از قرار معلوم طرح محدودیت‌ها از اول آذر در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید و در این طرح هر شهر مقررات خاص خود را دارد که نتایج آن هفتگی بررسی خواهد شد. گفته می‌شود کاهش حضور کارکنان به میزان دوسوم در مناطق با وضعیت قرمز و کاهش ۵۰درصدی کارکنان در وضعیت نارنجی ازجمله محدودیت‌هایی است که از شنبه اول آذرماه اجرایی می‌شود و تا پایان کرونا هم در کشور برقرار خواهد بود. باید دانست که بیش از ۱۰۰شهر و شهرستان اکنون در وضعیت قرمز به‌سر می‌برند و محدودیت‌ها نیز شامل مشاغل سطح دو، سه و چهار می‌شود. همچنین ۱۵۰شهر و شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند که مشمول محدودیت سطح شغلی سه و چهار می‌شوند. ۱۵۵شهرستان نیز شامل وضعیت زرد هستند، یعنی محدودیت سطح شغلی چهار برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

ستاد ملی کرونا همچنین در نشست روز یک‌شنبه هفته گذشته ۱۸آبان، تعطیلی تمامی مشاغل و اصناف به‌جز مشاغل سطح یک را در مراکز استان‌های کشور از ساعت۱۸ به بعد تصویب کرده بود که از بیستم آبان به اجرا درآمد. البته اعمال این محدودیت‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. با وجود این باتوجه به آن‌که استان‌های شمالی کشور ازجمله مناطقی هستند که همواره مورد علاقه مسافران هستند و در پایان هفته‌ها و تعطیلات میان‌هفته‌ای شاهد سیل عظیمی از مسافران در جاده‌های شمالی کشور هستیم، به بررسی وضعیت فعالیت تأسیسات گردشگری و البته هتل‌های این مناطق نشستیم.

هتل‌ها و مراکز اقامتی گیلان ۲۴ساعته فعال خواهند بود
در این رابطه معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: هتل‌ها و مراکز اقامتی استان ساعت خاصی برای فعالیت ندارند و ۲۴ساعته فعال خواهند بود. مراکز پذیرایی ازجمله واحدهای پذیرایی بین‌راهی که در محدوده شهر رشت به‌عنوان مرکز استان قرار دارند تا ساعت۱۸ هر روز به‌صورت عموم خدمات ارائه می‌دهند؛ اما از ساعت۱۸ به بعد تا پایان ساعت کاری که حدود ساعت ۲۳ و ۲۴ خواهد بود، به‌صورت بیرون‌بر فعال خواهند بود. سایر مراکز پذیرایی در سایر شهرها و بخش‌های استان هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت عادی خدمات ارائه خواهند داد.

حمیدرضا آذرپور درخصوص وضعیت فعالیت سایر تأسیسات گردشگری استان گیلان نیز گفت: تمام تأسیسات گردشگری خارج از مرکز استان به‌صورت عادی فعال هستند و کار خود را ادامه می‌دهند. سواحل دریای خزر نیز باز است، اما مجتمع‌های تفریحی که در این سواحل فعال هستند با اندکی محدودیت فعال خواهند بود و بخش‌هایی که با تجمع همراه است، بنابر تصمیمات استاندار تا آخر این هفته تعطیل خواهند بود.

آذرپور در ادامه از تعطیلی موزه‌های استان گیلان خبر داد و گفت: مجموعه موزه قلعه‌رودخان تعطیل است؛ این درحالی ا‌ست که بخش پایینی قلعه‌رودخان باز است. این بخش در اختیار منابع‌طبیعی است. موزه روستایی گیلان نیز تعطیل است، اما مسئولیت پارک جنگلی سراوان در اختیار ما نیست.

معاون گردشگری استان گیلان در ادامه از عدم‌برگزاری تورهای گروهی در این استان خبر داد و گفت: همچنان با برگزاری تورهای غیرمجاز برخورد می‌کنیم. باتوجه به برخوردهایی که طی هفته‌های گذشته با تورهای غیرمجاز داشتیم و آن‌ها را متوقف کردیم، طی هفته گذشته هیچ تور غیرمجازی شناسایی و متوقف نشد.

محدودیت‌های کرونا شامل مراکز اقامتی نمی‌شود
همچنین مهران حسنی، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نیز درخصوص اعمال محدودیت فعالیت روزانه اصناف برای هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان گفت: این محدودیت‌ها شامل اقامتگاه‌های گردشگری نمی‌شود و آن‌ها از این قاعده مستثنی هستند. واحدهای اقامتی و مشاغل مرتبط با اقامت گردشگری بدون محدودیت زمانی در هر ساعت شبانه‌روز قادر به ارائه خدمات هستند.

از قرار معلوم واحدهای اقامتی باید با رعایت حداکثر ۵۰درصد ظرفیت فعالیت کنند و تجاوز از این میزان تخلف محسوب می‌شود و برخورد جدی را به‌دنبال خواهد داشت. درعین حال، واحدهای پذیرایی حق پذیرش مشتری را به‌صورت حضوری ندارند و تنها به‌صورت بیرون‌بر می‌توانند فعالیت داشته باشند. سایر واحدهای زیرمجموعه گردشگری به‌غیر از اقامتگاه‌ها و واحدهای پذیرایی تحت‌شمول محدودیت‌های جدید قرار دارند و موظفند رأس ساعت۱۸ فعالیتشان را تعطیل کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار: 25 آبان 1399، کد خبر: 90031،  www.sabzineh.org

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
اقامتگاه های گردشگری در ایران میتونن زمینه ساز بروز ایجاد و افزایش گردشگری در ایران بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
با چه عقل سلیمی اینکارو کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین